Opdragelse - 12 mdr.

12. oktober 2010

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Opdragelse - 12 mdr.

Hej igen.

Cecilie er 1 år og rigtig i selvstændighedsalderen - hvilket jeg erfarede via dit sidste brev. Tusind tak. dejligt at få en "diagnose" på så man ikke går og føler sig utilstrækkelig som forældre.

Mit spørgsmål går på hvor vidt det er muligt at opdrage et barn på 1 år.

Min oplevelse er, at hun forstår et nej. Hun er meget optaget af hundens madskål. Når hun er henne ved den og rækker hånden frem for, at tage noget fra skålen og jeg siger nej, så tøver hun og kigger på mig.
Hun forsøger selvfølgelig igen og skal til sidst afledes af noget andet, men jeg tror, at hun forstår hvad jeg ...

Annonce

... mener.

Når vi spiser aftensmad vil hun max sidde med ved bordet i 10 min. Når hun ikke vil have mere mad spænder hun kroppen i en flitsbue og bliver frustreret indtil hun kommer ned til sit legetøj.

Min holdning er, at hun skal have lov til, at komme ned og at vi ikke kan stille krav til hende endnu. Hendes far er derimod ikke helt enig. Han siger ofte, at hun er forkælet når vi føjer hende i hendes hysteri anfald. Men er det ikke en del af hendes udvikling og er den bedste omsorg ikke, at finde ud af hvad hun ønsker og så opfylde det eller skal vi allerede nu begynde, at sætte grænser og krav?

Kærlig hilsen
Sanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Jeg beder dig om hjælp, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal stille op. Jeg har læst flere af dine råd på nettet og jeg syntes du er hamrende dygtig og har hjertet på rette sted.

Et kæmpe stort TAK fra en fan.

Rikke