Brev:
Min søn på 4 vil overhovedet ikke høre efter
26. september 2010
Alder:
4 år, 4 mdr.
Min søn på 4 vil overhovedet ikke høre efter
Hej Helen
Jeg ved efterhånden slet ikke, hvordan jeg skal tackle dette her.
Min søn er 4½ år og har tidligere altid været en utrolig nem dreng. Men det sidste stykke tid er han blevet utrolig svær at tackle. Han vil slet ikke høre efter hvad der bliver sagt og han provokerer os tit til at skælde ud. Man kan nærmest se i hans ansigt at han ved han har vundet, når vi hidser os op.
Jeg prøver virkelig på at være stille og rolig, men når jeg har sagt tingene mange gange, løber temperamentet til sidst af med mig. Han bruger meget at sige, vi er dumme, når han ikke får sin vilje. Jeg er begyndt at sætte ham på værelset, når han ikke er sød, synes ikke det hjælper så meget, kun at vi får en pause fra hinanden, så vi begge kan køle lidt ned.
Jeg synes ikke, der er sket den store forandring i hans liv. Han har en lillesøster på 1½ år. Det eneste er, at han er begyndt at lege med nogle af de store drenge i børnehaven, som er nogle vildbasser. Kan det være det?
Eksempel i dag var at han ville have en frugtstang, så sagde jeg, at han skulle have en rugbrød først. det blev han meget sur over, lagde sig ned på gulvet og begyndte at sparke på skabet. Så satte jeg ham ind på værelset. Derefter kunne jeg høre, han begyndte at smide med tingene derinde. Hvad sker der? Hvorfor har han så stort et behov for at afreagere?
Hvordan tackler jeg ham, så vi ikke skal have så mange skænderier? Håber du kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Line