Min søn på 4 vil overhovedet ikke høre efter

26. september 2010

Kategori:
Alder:
4 år, 4 mdr.

Min søn på 4 vil overhovedet ikke høre efter

Hej Helen

Jeg ved efterhånden slet ikke, hvordan jeg skal tackle dette her.

Min søn er 4½ år og har tidligere altid været en utrolig nem dreng. Men det sidste stykke tid er han blevet utrolig svær at tackle. Han vil slet ikke høre efter hvad der bliver sagt og han provokerer os tit til at skælde ud. Man kan nærmest se i hans ansigt at han ved han har vundet, når vi hidser os op.

Jeg prøver virkelig på at være stille og rolig, men når jeg har sagt tingene mange gange, løber temperamentet til sidst af med mig. Han bruger meget at sige, vi er dumme, når han ikke får sin vilje. Jeg er begyndt at sætte ham på værelset, når han ikke er sød, synes ikke det hjælper så meget, kun at vi får en pause fra hinanden, så vi ...

Annonce

... begge kan køle lidt ned.

Jeg synes ikke, der er sket den store forandring i hans liv. Han har en lillesøster på 1½ år. Det eneste er, at han er begyndt at lege med nogle af de store drenge i børnehaven, som er nogle vildbasser. Kan det være det?

Eksempel i dag var at han ville have en frugtstang, så sagde jeg, at han skulle have en rugbrød først. det blev han meget sur over, lagde sig ned på gulvet og begyndte at sparke på skabet. Så satte jeg ham ind på værelset. Derefter kunne jeg høre, han begyndte at smide med tingene derinde. Hvad sker der? Hvorfor har han så stort et behov for at afreagere?

Hvordan tackler jeg ham, så vi ikke skal have så mange skænderier? Håber du kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Bleskift

Et nyfødt barn skal have skiftet ble ofte, i begyndelsen er det mellem 6 og 10 gange i døgnet.

Før bleskift er det rigtig godt, hvis man har samlet de ting man skal bruge sammen, så det er klar: vaskefad, vaskeklude, rene bleer, håndklæde, undertøj osv.

Spæde børn kan ikke lide at få alt tøjet af, så når bleen skal skiftes, så vil dit barn være mere rolig, hvis du lader det beholde noget af tøjet på imens. Det er derfor smart med bodystockings og lignende som kan...

Læs mere i Babylex

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Jeg beder dig om hjælp, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal stille op. Jeg har læst flere af dine råd på nettet og jeg syntes du er hamrende dygtig og har hjertet på rette sted.

Et kæmpe stort TAK fra en fan.

Rikke