Brev:
Må og må ikke
26. september 2010
Alder:
5 år
Må og må ikke
Hej Helen.
Ja så har jeg endnu engang brug for dit råd. Denne gang er det om min datter på 5 år - Mille.
Vi er i en periode hvor hun faktisk aldrig høre hvad der blir sagt til hende. Og når hun f.eks bliver bedt om at sætte sig pænt ned at spise sin mad, så griner hun bare, og fortsætter bagefter.
Men det der piner mig, det er at når jeg beder hende om noget, eller fortæller hende hva hun må og ik må, så begynder hun at blive helt vildt hidsig og hyler mens hun råber: jeg vil gå min vej, jeg vil ik være her.
Det gør simpelthen så ondt indeni at mit barn siger sådan.
Jeg elsker hende jo, mine børn mere end noget andet.
Er det normalt at hun reagere sådan på regler, eller er det mig der helt galt på den?
Kærligst Pernille.