Hvornår trækker jeg grænsen?

2. september 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Hvornår trækker jeg grænsen?

Hej igen.

Ved godt jeg allerede har et spørgsmål hos dig, men jeg har nogle mere konkrete nu. :-)

Som du ved har jeg isabella og alexander hjemme. Hver dag er sgu en kamp for overlevelse. De kæmper jo på hver deres måde om min opmærksomhed og jeg er sgu ikke med langt hen ad vejen. Især i nærværet.

Men jeg synes isabella er blevet ret svær.

Jeg ved at hun reagerer på det hele, men jeg synes faktisk ikke at det skal have lov til at undskylde hendes opførsel uanset hvad. Har jeg ret i det?
Men hvor er det svært at sortere i hvornår hun skal have grænsen at vide og hvornår man kan slække lidt.
Ved du det?

Vi har daglige kampe nu. Hun snakker fra morgen til aften og ignorerer fuldstændig hvis jeg prøver at svare på det hun spørger om. Hun spørger om det samme eller siger det samme 8 gange!

Hun kæmper for min opmærksomhed, det ved jeg, men hun skal jo også lære at hun ikke kan få den i samme grad, ikke?

Min kæreste har opgivet helt at opdrage på hende, så det er mig nu. Jeg har slækket meget de sidste 2 mdr, men nu synes jeg sgu at hun er begyndt at stramme den og vi andre skal sgu også være her!!

Hun har fået lov til ...

Annonce

... meget siden lillebror er kommet, men det virker ikke til at gøre det bedre. Faktisk er hun blevet endnu mere fræk og trodsig. Jeg ved godt hun er usikker, Helen, men skal vi, som familie virkelig sætte os selv i baggrunden for at hun kan blive mere sikker?

Jeg gør alt det som bøgerne og du har foreslået, men intet hjælper. Ikke engang alenetid med mig.

Mit instinkt siger mig at nu kan det sgu være nok! Hun skal ikke køre sådan med os mere, for vi er altså en familie nu og skal tage hensyn til hianden.

ER hun moden til at lære det??? Eller er hun for lille?

Hvad kan hun egentlig forstå og lære i en alder nu mht det at være i en familie nu? Jeg vil jo ikke gøre noget som hun er for lille til og ikke forstår? hun er ekstrem højrøstet, og det er lidt svært med ham fordi han bliver altid forskrækket og hvis jeg går ind i et andet lokale, følger hun efter... hvilket jeg jo godt kan forstå.

Har forøvrigt spurgt om hun kan starte i børnehave en måned før. Hun trænger sgu til at lege med andre børn og ikke kun være sammen med voksne.

Håber på en lille oversigt over hvad jeg kan kræve af min lille komandusen. ;-)

Kærlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)