Brev:
Hvornår trækker jeg grænsen?
2. september 2010
Alder:
2 år, 10 mdr.
Hvornår trækker jeg grænsen?
Hej igen.
Ved godt jeg allerede har et spørgsmål hos dig, men jeg har nogle mere konkrete nu. :-)
Som du ved har jeg isabella og alexander hjemme. Hver dag er sgu en kamp for overlevelse. De kæmper jo på hver deres måde om min opmærksomhed og jeg er sgu ikke med langt hen ad vejen. Især i nærværet.
Men jeg synes isabella er blevet ret svær.
Jeg ved at hun reagerer på det hele, men jeg synes faktisk ikke at det skal have lov til at undskylde hendes opførsel uanset hvad. Har jeg ret i det?
Men hvor er det svært at sortere i hvornår hun skal have grænsen at vide og hvornår man kan slække lidt.
Ved du det?
Vi har daglige kampe nu. Hun snakker fra morgen til aften og ignorerer fuldstændig hvis jeg prøver at svare på det hun spørger om. Hun spørger om det samme eller siger det samme 8 gange!
Hun kæmper for min opmærksomhed, det ved jeg, men hun skal jo også lære at hun ikke kan få den i samme grad, ikke?
Min kæreste har opgivet helt at opdrage på hende, så det er mig nu. Jeg har slækket meget de sidste 2 mdr, men nu synes jeg sgu at hun er begyndt at stramme den og vi andre skal sgu også være her!!
Hun har fået lov til meget siden lillebror er kommet, men det virker ikke til at gøre det bedre. Faktisk er hun blevet endnu mere fræk og trodsig. Jeg ved godt hun er usikker, Helen, men skal vi, som familie virkelig sætte os selv i baggrunden for at hun kan blive mere sikker?
Jeg gør alt det som bøgerne og du har foreslået, men intet hjælper. Ikke engang alenetid med mig.
Mit instinkt siger mig at nu kan det sgu være nok! Hun skal ikke køre sådan med os mere, for vi er altså en familie nu og skal tage hensyn til hianden.
ER hun moden til at lære det??? Eller er hun for lille?
Hvad kan hun egentlig forstå og lære i en alder nu mht det at være i en familie nu? Jeg vil jo ikke gøre noget som hun er for lille til og ikke forstår? hun er ekstrem højrøstet, og det er lidt svært med ham fordi han bliver altid forskrækket og hvis jeg går ind i et andet lokale, følger hun efter... hvilket jeg jo godt kan forstå.
Har forøvrigt spurgt om hun kan starte i børnehave en måned før. Hun trænger sgu til at lege med andre børn og ikke kun være sammen med voksne.
Håber på en lille oversigt over hvad jeg kan kræve af min lille komandusen. ;-)
Kærlig hilsen
Camilla