Brev:
Pige på 4 år
29. august 2010
Alder:
4 år, 1 mdr.
Pige på 4 år
Hejsa
Min datter er lige blevet 4. Og hun er ved at blive lidt af en primadonna :-)
Hvordan får man børn til at stå op om morgenen, uden det skal tage en halv time og ende ud med at hun nærmest skal hives ud af sengen?
Og hvad med at tage tøj på? Hun kan godt, men gider ikke. Skal man så bare køre hende i børnehave i undertøj? :-)
I det hele taget er hun meget svær at få til at gøre noget. Så nogle gange bliver vi sure på hende, men det hjælper selvfølgelig ikke.. Andre gange hjælper vi hende, men så bliver hun helt slap og gør absolut intet for bare at hjælpe en lille smule.
Nogle gange ignorerer vi hende lidt, men så bliver hun ked af det når vi andre er færdige.. Det er lidt som at slå i en dyne....
Derudover har vi også en lille opgave som også involverer lillesøsteren på 2.
De får begge en god gang morgenmad, A38 med havregryn. Derudover får de frugt om formiddagen i børnehave og dagpleje. Rugbrød til middag.
Og når vi kommer hjem ml. 15. og 15.30 får de et lille stykke brød med ost.
Men når vi så skal have aftensmad så spiser de faktisk ingenting.. Men de kan godt gå ½ time inden og være sultne og bede om alt muligt, hvilket de ikke får..
Og et kvarter efter aftensmaden er væk, så beder de igen om rugbrød eller frugt...
Det er rigtig irriterende at stå og lave mad som de ikke spiser. Så vi vælger at nægte dem mad efter aftensmaden, med begrundelsen, at så skulle de have spist da det var på bordet...
Men jeg synes bare det er lidt synd hvis de går småsultne i seng. Men omvendt vil jeg ikke bruge hele aftenen på at servicere med mad osv...
Gode råd modtages :-)
Med venlig hilsen