Helt ude af sig selv af raseri

27. august 2010

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Helt ude af sig selv af raseri

Hej Helen

Min lille datter er snart 14 mdr og som en ny ting er hun begyndt af få de her anfald hvor hun er helt ude af sig selv af raseri. Det er forskellige ting der kan udløse det. Noget hun ikke må eller skal, så som skiftes eller have tøj på. Nogle gange er det bare at hun vil op til mig og hvis jeg så tager hende op er det alligevel ikke godt nok. Somom der er noget hun vil som jeg ikke forstår. Dette foregår også om natten selvom jeg tilbyder hende mit bryst.
Prøver at berolige hende men intet virker så nogle gange giver jeg bare op og lader hende skrige - det virker selvfølgelig hellerikke.

Ja jeg ammer hende stadig før sengetid og om natten fordi det der naturlige tidspunkt, hvor det var nemt at stoppe, aldrig kom til os. Er meget alene med hende om aftenen, så har ikke orket at tage kampen op alene. Syntes også at det er hyggeligt men selvfølgelig ikke om natten. Længes efter en uafbrudt nattesøvn.

Elen er startet i vuggestue for fire uger siden og jeg besluttede at jeg ikke ville vende hende fra oven i indkøringen. Det går fint i vuggestuen. Hun er selvfølgelig ked af det når vi går men ikke altid. Idag vinkede hun til mig uden gråd:) Hun sover ofte to timer til middag hvor hun før fik sine to lure. Hvis hun sover kortere får hun en eftermiddagslur når hun kommer hjem.
Hun spiser angivetligt en del hvilket hun ikke gør her hjemme for tiden. Sidder og vil ...

Annonce

... helst bare lege med maden

Hun er mere morsyg end nogen sinde. Jeg må ikke gå fra hende og hun vil op hele tiden. Vil også helst bestemme at jeg ikke kan sidde ned med hende men gå rundt. Ellers kan hun blive rasende. Det er meget anstringende og Far kan slet ikke bruges - ihverttilfælde ikke når jeg er der.

Det er meget frustrerende og det gør ondt at se min lille glade pige helt ude af den flere gange i døgnet. Vuggestuen har ikke nævnt noget, så jeg regner med det bare er herhjemme hun er sådan.

Om tre uger skal jeg til London og lave en udstilling som strækker sig over en uge. Planen var at Far skulle tage til sin søster i Bath, med Elen og at dette skulle være enden på amningen. Ved det er lidt af en kold tyrker men vi har ikke magtet det i hverdagen og jeg tror det er bedst hvis Far tager over, for det er for svært for mig.

Nu hvor hun er så morsyg er jeg selvfølgelig meget betænkelig ved situationen med at hun skal undvære mig en uge og samtidig ikke ammes. På den anden side tror jeg aldrig vi kommer ud af det ellers og for nyelig var jeg ude en aften (for første gang alene) og far puttede og trøstede da hun vågnede tre timer senere og det gik helt fint. Det fik mig til at tænke at det hele måske er meget nemmere hvis jeg ikke er der.

Tror du hun kan rumme at undvære mig en uge? Er meget ængestlig da planen er meget svær at ændre nu.

Med venlig hilsen
Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig