Brev:
Helt ude af sig selv af raseri
27. august 2010
Alder:
13 mdr.
Helt ude af sig selv af raseri
Hej Helen
Min lille datter er snart 14 mdr og som en ny ting er hun begyndt af få de her anfald hvor hun er helt ude af sig selv af raseri. Det er forskellige ting der kan udløse det. Noget hun ikke må eller skal, så som skiftes eller have tøj på. Nogle gange er det bare at hun vil op til mig og hvis jeg så tager hende op er det alligevel ikke godt nok. Somom der er noget hun vil som jeg ikke forstår. Dette foregår også om natten selvom jeg tilbyder hende mit bryst.
Prøver at berolige hende men intet virker så nogle gange giver jeg bare op og lader hende skrige - det virker selvfølgelig hellerikke.
Ja jeg ammer hende stadig før sengetid og om natten fordi det der naturlige tidspunkt, hvor det var nemt at stoppe, aldrig kom til os. Er meget alene med hende om aftenen, så har ikke orket at tage kampen op alene. Syntes også at det er hyggeligt men selvfølgelig ikke om natten. Længes efter en uafbrudt nattesøvn.
Elen er startet i vuggestue for fire uger siden og jeg besluttede at jeg ikke ville vende hende fra oven i indkøringen. Det går fint i vuggestuen. Hun er selvfølgelig ked af det når vi går men ikke altid. Idag vinkede hun til mig uden gråd:) Hun sover ofte to timer til middag hvor hun før fik sine to lure. Hvis hun sover kortere får hun en eftermiddagslur når hun kommer hjem.
Hun spiser angivetligt en del hvilket hun ikke gør her hjemme for tiden. Sidder og vil helst bare lege med maden
Hun er mere morsyg end nogen sinde. Jeg må ikke gå fra hende og hun vil op hele tiden. Vil også helst bestemme at jeg ikke kan sidde ned med hende men gå rundt. Ellers kan hun blive rasende. Det er meget anstringende og Far kan slet ikke bruges - ihverttilfælde ikke når jeg er der.
Det er meget frustrerende og det gør ondt at se min lille glade pige helt ude af den flere gange i døgnet. Vuggestuen har ikke nævnt noget, så jeg regner med det bare er herhjemme hun er sådan.
Om tre uger skal jeg til London og lave en udstilling som strækker sig over en uge. Planen var at Far skulle tage til sin søster i Bath, med Elen og at dette skulle være enden på amningen. Ved det er lidt af en kold tyrker men vi har ikke magtet det i hverdagen og jeg tror det er bedst hvis Far tager over, for det er for svært for mig.
Nu hvor hun er så morsyg er jeg selvfølgelig meget betænkelig ved situationen med at hun skal undvære mig en uge og samtidig ikke ammes. På den anden side tror jeg aldrig vi kommer ud af det ellers og for nyelig var jeg ude en aften (for første gang alene) og far puttede og trøstede da hun vågnede tre timer senere og det gik helt fint. Det fik mig til at tænke at det hele måske er meget nemmere hvis jeg ikke er der.
Tror du hun kan rumme at undvære mig en uge? Er meget ængestlig da planen er meget svær at ændre nu.
Med venlig hilsen
Stine