Brev:
Afhængig af tv/spil?
15. august 2010
Alder:
5 år, 6 mdr.
Afhængig af tv/spil?
Hej Helen,
Vores 5-årige dreng har nintendo/computer-spil og tv i hovedet hele dagen...
Han plager om at få lov til at spille på sin nintendo, vores pc eller se tegnefilm (sidstnævnte er dog knapt så hot for tiden) fra morgen til aften. Det er som om det er det eneste der kører rundt i hovedet på ham. Vi har registreret at han bliver hurtigere ked af det, når han har spillet spil og vi har nu regler om hvor ofte og hvor meget han må spille, for at begrænse det mest muligt. Ligemeget hjælper det for han plager stadig konstant om at få lov til at spille igen og kan sagtens finde på at bede om lov til at besøge en legekammerat bare for at få lov til at spille hos ham...
Mine spørgsmål går på om det er normalt? Kan han være afhængig af spil i en eller anden grad? Hvor meget skal vi give ham lov til at spille? Skal vi være bekymrede?
Jeg tænker på om hans hjerne bliver understimuleret hvis vi giver ham lov til at spille i et større omfang end i dag (max ½ times tv/spil pr dag) og ikke udvikler sig som den ville, hvis han brugte tiden på lege på værelset...
Med venlig hilsen
Line