Skruphysterisk barn

5. august 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 11 mdr.

Skruphysterisk barn

Hej Helen,

Jeg bliver nødt til at henvende mig til dig - denne gang vedr Nikolaj på 2 år og 11 mdr. Han er kommet ind i en fase hvor han har skiftet "ham" fuldstændig. Der skal ingenting til før han bliver frygtelig vred, hysterisk, slår og sparker vildt omkring sig. Det er forfærdeligt at se og høre på for os forældre, men tænker det også må være forfærdeligt for ham at befinde sig.

Jeg skriver til dig, fordi vi er løbet tør for ideer til, hvordan vi skal tackle det. Når han får et "flip" gør vi som regel det at vi flytter ham fra den ting/situation der har gjort ham vred. Nogen gange hjælper det, andre gange bliver han endnu mere vred. Han slår, sparker etc. Det er selvfølgelig helt uacceptabelt og vi gør så det, at vi sætter os med ham i vores soveværelse - på afstand til han falder til ro. ...

Annonce

... Nogen gange kan vi slet slet ikke få ham til at falde ned, og det er virkelig skrækkeligt og går lige i hjertet. :(

Samtidig kan jeg mærke, at jeg virkelig får sat min tålmodighed på prøve. Jeg bliver sgu vred når han slår, sparker etc

Hvad skal vi stille op? Jeg vil rigtig gerne hjælpe ham, men jeg vil heller ikke stå model til hvad som helst. Hvis han ikke bliver fjernet og slår os forældre, så hiver han ting ud af skufferne, går efter sin lillesøster etc. Og Laura bliver dødforskrækket fordi han bare står og skriger hende ind i hovedet.

Hvis den ene forældre står med ham mens han er vred og han kalder på den anden, så bytter vi. Tit kan jeg få ham til at falde ned hvis min mand har ham mens han er så rasende og omvendt.

Hvad skal vi gøre?

Kærlig hilsen
Christine - en lidt bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Hofteklik

Alle nyfødte undersøges for hofteklik - også kaldet hofteskred eller hofteledsdysplasi. Det ses hos ca. 1% af alle børn. Det opdages ofte ved, at man kan høre et lille klik, når barnets ben drejes op mod maven og udad. Det skyldes, at lårbenshovedet kan glide ud af hofteskålen ved denne bevægelse.

Hvis man har mistanke om, at barnet har en medfødt hoftefejl, så vil barnet blive undersøgt med ultralyd. Hvis barnet har hofteklik, skal det behandles med en skinne, der holder benene...

Læs mere i Babylex

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder