Skæren igennem på pædagogisk måde

3. august 2010

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Skæren igennem på pædagogisk måde

Kære Helen

Som du se har jeg samlet en del sammen i de mail jeg har sendt dig - jeg har forsøgt og gøre dem så overskuelige som muligt ved kun og have et emne pr. mail.

Hvordan skærer man igennem på en god og pædagogisk måde ?

F.eks Elsker L og cykle og sidde bagpå i sin cykelstol - og hun er altid glad når jeg fortæller at nu skal vi ud til cyklen f.eks hvis jeg henter hende i vuggestuen - når vi så komme ud til cyklen står hun et stykke væk og vil ikke med / op og sidde.

Jeg prøver på mange måder og få hende med - kom skat vi skal hjem og se til vores kaniner, nu skal du komme og sidde i stolen osv - til sidst efter hun løber væk og ikke vil - har jeg været nødt til og sige (efter adskillige chancer) - jamen så må mor jo køre hjem uden dig - og så siger hun "hej hej" og virker ligeglad - men når jeg så begynder og lade som om at jeg drejer cyklen hen mod cykelstien så kommer hun alligevel til sidst og vil gerne med.

Jeg har også prøvet og løbe efter hende og sige "jamen så kommer mor og henter den frække pige som ikke vil med hjem" - dette ender bare i skrig, skrål og ...

Annonce

... flitsbue hele vejen hjem.

Hvad handler det om fra hendes side ? - Tester hun af hvor langt hun kan gå med sine forældre ?

Jeg kan mærke at jeg ikke har det så godt med at lave denne form for opdragelse - synes det virker forkert og true hende ved og sige hvis ikke du gør som jeg siger så kører jeg hjem uden dig - forstår du hvad jeg mener? Men ved ikke hvad jeg ellers skal gøre/sige når jeg har forsøgt med andre løsninger inden denne bliver den sidste og den som jo virker, men ikke på den fede måde synes jeg.

Det samme når hun skal skifte ble eller have tøj på - så tager det også lang tid - somom hun lige skal se om hun kan slippe for det hvis hun bliver ved længe nok.

Dette gør sig også gældende ved andre ting - ting hvor hun er stædig og ikke VIL det hun skal - måske vi også bruger for meget tid nogle gange på og "forhandle" - f.eks vi skal lige op og skifte ble og så kan du lege videre bagefter med legetøjet eller hvad det nu kan være - eller vi skal lige have tøj på så kører vi en tur i bilen bagefter hvis vi f.eks skal ud og handle.

Hører gerne dine tanker om det.

Hilsner L´s mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre