Lillebrorsyndrom?

2. august 2010

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Lillebrorsyndrom?

Hej igen Helen,

Ja, bølgerne går nogengange højt herhjemme for tiden, så her kommer også lige et spørgsmål vedrørende lillebror, som netop er fyldt et år.

Han er enormt højrøstet og har noget af et temperament. Han skriger som om jeg har slået ham, hvis der er noget han vil have og han får et nej. Hvis han vil lege med storebror og han ikke må være med, skriger han ligesådan og kigger enormt forudrettet op på mig.

Jeg har set andre småbrødre, der virkelig forstår at give lyd fra sig, bare de fx taber hvad de står med i ...

Annonce

... hånden.

Jeg føler mig allerede udfordret i forhold til at skulle vurdere hvem der er den forudrettede part, når de bliver uvenner - storebror piver og lillebror skriger.

Måske er det et dumt spørgsmål, men må jeg bare vænne mig til det? Det er efterhånden blevet nemmere for mig at ignorere hans anfald, men han er kun et år - jeg har stort set aldrig ignoreret storebrors anfald - dog lidt nu, da han nærmer sig de 4 år og hvad der dertil hører af konfrontationer.

Mit spørgsmål er vel egentlig bare om der er noget at gøre ved larmen :-)

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen, Det er simpelthen så dejligt at jeg har fundet dig på nettet.. Dig kan jeg skrive til med alle mine tanker og udfordringer, og så får jeg et fornuftigt og brugbart svar – tak!!!