Brev:
Lillebrorsyndrom?
2. august 2010
Alder:
12 mdr.
Lillebrorsyndrom?
Hej igen Helen,
Ja, bølgerne går nogengange højt herhjemme for tiden, så her kommer også lige et spørgsmål vedrørende lillebror, som netop er fyldt et år.
Han er enormt højrøstet og har noget af et temperament. Han skriger som om jeg har slået ham, hvis der er noget han vil have og han får et nej. Hvis han vil lege med storebror og han ikke må være med, skriger han ligesådan og kigger enormt forudrettet op på mig.
Jeg har set andre småbrødre, der virkelig forstår at give lyd fra sig, bare de fx taber hvad de står med i hånden.
Jeg føler mig allerede udfordret i forhold til at skulle vurdere hvem der er den forudrettede part, når de bliver uvenner - storebror piver og lillebror skriger.
Måske er det et dumt spørgsmål, men må jeg bare vænne mig til det? Det er efterhånden blevet nemmere for mig at ignorere hans anfald, men han er kun et år - jeg har stort set aldrig ignoreret storebrors anfald - dog lidt nu, da han nærmer sig de 4 år og hvad der dertil hører af konfrontationer.
Mit spørgsmål er vel egentlig bare om der er noget at gøre ved larmen :-)
Hilsen