Barnets adfærd

26. juli 2010

Kategori:
Alder:
4 år, 3 mdr.

Barnets adfærd

Hej Helen..

Vi er en familie der har 2 drenge i alderen 4 og 2 år.

Vores "problem" er med den ældste. Vi får at vide at han driller, puffer og skubber andre børn i børnehaven, og når de er på tur kan de have svært med at styre ham pga. hans små puf og ikke hører efter.

Vi ved ikke hvordan vi skal takle "problemet" da vi ikke oplever ham sådan herhjemme, og når han leger med sine venner fra vejen.

Børnehaven har nævnt at det muligvis kan være noget med han kost!? Han får fredagsslik og stortset aldrig sodavand. Han er alt spisende og ikke kræsen. Vi ...

Annonce

... synes selv vi får en varieret og sund kost, og tænker over hvad børnene får. Har du nogle gode råd til netop kost punktet?

Vi har talt med ham om at han ikke må slå, skubbe eller drille andre børn, og han skal respektere både voksne og børn.

Samtidig får vi også at vide (netop fra børnehaven) at han er et elsket og kærligt barn og alle gerne vil lege med ham, og han er intelligent og sætter tingene igang i børnehaven mht. hvordan de skal lege og fremgangsmåden på selve legen. Hvordan får vi stoppet hans "negative" side..?

Hilsen os med "problem" barnet..

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine