Brev:
Barnets adfærd
26. juli 2010
Alder:
4 år, 3 mdr.
Barnets adfærd
Hej Helen..
Vi er en familie der har 2 drenge i alderen 4 og 2 år.
Vores "problem" er med den ældste. Vi får at vide at han driller, puffer og skubber andre børn i børnehaven, og når de er på tur kan de have svært med at styre ham pga. hans små puf og ikke hører efter.
Vi ved ikke hvordan vi skal takle "problemet" da vi ikke oplever ham sådan herhjemme, og når han leger med sine venner fra vejen.
Børnehaven har nævnt at det muligvis kan være noget med han kost!? Han får fredagsslik og stortset aldrig sodavand. Han er alt spisende og ikke kræsen. Vi synes selv vi får en varieret og sund kost, og tænker over hvad børnene får. Har du nogle gode råd til netop kost punktet?
Vi har talt med ham om at han ikke må slå, skubbe eller drille andre børn, og han skal respektere både voksne og børn.
Samtidig får vi også at vide (netop fra børnehaven) at han er et elsket og kærligt barn og alle gerne vil lege med ham, og han er intelligent og sætter tingene igang i børnehaven mht. hvordan de skal lege og fremgangsmåden på selve legen. Hvordan får vi stoppet hans "negative" side..?
Hilsen os med "problem" barnet..