Brev:
Langer ud efter ansigtet
24. juli 2010
Alder:
12 mdr.
Langer ud efter ansigtet
Hej Helen.
Nu er Mathias blevet 1 år og han har bare udvikler sig og udvikler sig. Han er på nuværende tidspunkt ikke begyndt at kravle, men han kryber rigtig fint rundt i rummet og kommer nemt op på alle 4, så jeg tror ikke der går lang tid før det går fremad :)
Vi er så heldige, at han ca 90 procent af tiden er den gladeste dreng, så vi nyder ham fuldt ud. Vi er dog stødt ind i et lille problem, som min mand og jeg er begyndt at være i tvivl om, hvordan vi skal få løst.
Da Mathias var helt spæd syntes han, at det var rigtig sjovt at vi puttede hans lille hånd ind i vores mund, som om vi spiste den. Da jeg hurtigt opdagede, at han udover det vi legede med ham også begyndte at putte hænder over til alt og alle stoppede vi med det med samme (det er nok 3-4 måneder siden). Nu fortsætter hans langen ud efter vores ansigter dog når vi holder ham i favnen. Man kan sagtens se, at det ikke altid er når han bliver mut, at dette sker, men at han synes det er sjovt.
Jeg har så forsøgt at sige stop hver eneste gang og vist ham at han skal ae i stedet, men han griner bare, trækker hænderne tilbage og slår en endnu hårdere. Ja så jeg ved ikke helt om der findes nogle gode råd omkring dette, så vi kan få lært ham, at han skal ae i stedet for at slå/rive også så han ikke slår vores lille kat. Og jeg tænker at det ikke er for tidligt at starte den del af opdragelsen nu.
Hilsen