Langer ud efter ansigtet

24. juli 2010

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Langer ud efter ansigtet

Hej Helen.

Nu er Mathias blevet 1 år og han har bare udvikler sig og udvikler sig. Han er på nuværende tidspunkt ikke begyndt at kravle, men han kryber rigtig fint rundt i rummet og kommer nemt op på alle 4, så jeg tror ikke der går lang tid før det går fremad :)

Vi er så heldige, at han ca 90 procent af tiden er den gladeste dreng, så vi nyder ham fuldt ud. Vi er dog stødt ind i et lille problem, som min mand og jeg er begyndt at være i tvivl om, hvordan vi skal få løst.

Da Mathias var helt spæd syntes han, at det var rigtig sjovt at vi puttede hans lille hånd ind i vores mund, som om vi spiste den. Da jeg hurtigt opdagede, at han udover det vi legede med ham også begyndte at ...

Annonce

... putte hænder over til alt og alle stoppede vi med det med samme (det er nok 3-4 måneder siden). Nu fortsætter hans langen ud efter vores ansigter dog når vi holder ham i favnen. Man kan sagtens se, at det ikke altid er når han bliver mut, at dette sker, men at han synes det er sjovt.

Jeg har så forsøgt at sige stop hver eneste gang og vist ham at han skal ae i stedet, men han griner bare, trækker hænderne tilbage og slår en endnu hårdere. Ja så jeg ved ikke helt om der findes nogle gode råd omkring dette, så vi kan få lært ham, at han skal ae i stedet for at slå/rive også så han ikke slår vores lille kat. Og jeg tænker at det ikke er for tidligt at starte den del af opdragelsen nu.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder