For tidligt til bekymringer om dårligt selskab ?

21. juni 2010

Kategori:
Alder:
3 år, 10 mdr.

For tidligt til bekymringer om dårligt selskab ?

Hej Helen..

Lige et kort spørgsmål, nok mere til forældre indstilling...

Det er jo meget naturligt at børn søger dem som er større end dem selv, og derfor lærer og kommer fremad... men hvad nu hvis ens barn søger at lege med en som er 1 år ældre og rigtig rigtig spændende at lege med....

.. men som samtidig er af sådan en opførsel, at man ikke er helt tryg ved at lade dem lege uden at man selv er tilstede...

.. når legen involverer lokken af det ældre barn, til at gøre ting som det yngrer barn egentligt godt ved man ikke må... eller ...

Annonce

... til at gøre ting som en voksen allerede har sagt nej til...

.. eller involverer brugen af et sprog som man selv ikke vil tolerere fra sit eget barn..

.. og i værste tilfælde skrammer og gråd, pga en lidt for voldsom måde at reagerer fysisk i konfliker af det ældre barn, der virker lidt forvoldsomt i forhold til alder..

Er det at "terpe" med barnet, at det kan sige fra og gå... at sige "det vil jeg ikke være med til" selvom det er den store der siger det..

Eller at gå ind som voksen og begrænse/overvåge kontakt..

På forhånd tak
R

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor