Brev:
For tidligt til bekymringer om dårligt selskab ?
21. juni 2010
Alder:
3 år, 10 mdr.
For tidligt til bekymringer om dårligt selskab ?
Hej Helen..
Lige et kort spørgsmål, nok mere til forældre indstilling...
Det er jo meget naturligt at børn søger dem som er større end dem selv, og derfor lærer og kommer fremad... men hvad nu hvis ens barn søger at lege med en som er 1 år ældre og rigtig rigtig spændende at lege med....
.. men som samtidig er af sådan en opførsel, at man ikke er helt tryg ved at lade dem lege uden at man selv er tilstede...
.. når legen involverer lokken af det ældre barn, til at gøre ting som det yngrer barn egentligt godt ved man ikke må... eller til at gøre ting som en voksen allerede har sagt nej til...
.. eller involverer brugen af et sprog som man selv ikke vil tolerere fra sit eget barn..
.. og i værste tilfælde skrammer og gråd, pga en lidt for voldsom måde at reagerer fysisk i konfliker af det ældre barn, der virker lidt forvoldsomt i forhold til alder..
Er det at "terpe" med barnet, at det kan sige fra og gå... at sige "det vil jeg ikke være med til" selvom det er den store der siger det..
Eller at gå ind som voksen og begrænse/overvåge kontakt..
På forhånd tak
R