Pausestol - hvornår?

16. juni 2010

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Pausestol - hvornår?

Hej Helen

Længe siden :)
Vi har nu fået et nyt familiemedlem (d. 14 maj), og heldigvis er det utrolig nemt indtil videre (i forhold til mine forventninger til at have 2 så små børn) - får både nattesøvn og kæreste-tid i dagligdagen :D

Storesøster tager det også rigtig flot. Hun kysser, krammer og "gynge-gange" lillebror hele tiden, og vil hjælpe med det hele. Hun er en super nem, dygtig og glad pige, som man næsten kun tør drømme om :) Dog er hun blevet mere fræk efter den lilles ankomst.

Griner når hun får nej til noget og gør det så alligevel med jordens største uimodståelige charmesmil, eller skaber sig og ligger sig hylende på gulvet/skyder ryg. Hun har sågar slået og bidt sin far nogle gange. Hun bliver også hidsig på ting som ikke "adlyder", f.eks. når hun ikke kan tage sine sko på selv.
Vi bruger masser af tid sammen med hende og prøver at huske at tage hensyn til hende i hendes nye rolle.

Men det der med opdragelse er lidt svært synes jeg. Hun er jo kun 17 måneder, og selvom hun indtil videre ikke er ustyrlig, men bare fræk, så føler jeg at ...

Annonce

... opdragelse er begyndt at blive mere relevant og uundgåeligt.

Den "berømte" pausestol har jeg hørt meget om og fået anbefalet, men er hun ikke for lille til det?
Indtil videre bruger vi princippet om at holde os rolige og bestemte når hun flipper ud, og forebygge konflikter. Men det er ikke muligt at undgå konflikter længere. Hvilken teknik kan man benytte til så små størrelser? Og hvornår kan man bruge pausestol?

Kan hendes frækhed være pg.a. jalousi eller ligger det til alderen..?
Hendes udvikling går for tiden rigtig stærkt sprogligt og vi kan kommunikere mere og mere verbalt med hende, for hver dag der går... Hun er også (af sig selv) begyndt at vise interesse for pottetræning, selvom hun kun har set det ved de ældre børn i dagplejen. Og det er faktisk lykkedes nogle gange, både at hun fortæller det og når på potten og lave stort :)
Kan disse udviklingsting også være grunden til hendes nye opførsel?

Jeg ved ikke hvor og hvordan jeg skal gribe ind, da jeg ikke helt kan lokalisere kilden til hendes nye frækhed.

Så jeg håber at du kan hjælpe ...

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder