Bider og slår

10. juni 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 7 mdr.

Bider og slår

Kære Helen

Det er længe siden, jeg sidst har skrevet, for det går rigtig godt fremad med mine tvillinger.

Jeg har dog et spørgsmål vedrørende opdragelse. Min søn bider og slår, når han bliver frustreret. Det går især ud over hans søster, som går rundt med nogle store bidmærker. Mig slår og bider han også, særligt hvis jeg irettesætter ham det mindste.

Jeg er i tvivl om, hvordan jeg takler det bedst. Jeg er klar over, at han mangler sprog til at udtrykke sig verbalt i stedet for fysisk, hvilket er synd, men synes ikke at det er rimelig, at hans søster skal udsættes for ...

Annonce

... hans behandling.

Jeg har forsøgt at fortælle ham, at han i stedet for at slå kan sige "Jacob er sur" eller lign. samt forklare ham, at man hurtigere bliver gode venner igen, hvis man siger undskyld.

Derudover skælder jeg ham ud, og nogle gange kommer han ind på værelset. Jeg gør det altid uden at afvise ham i længere tid fx giver jeg ham hurtigt et knus bagefter, snakker med ham, eller går ind til ham på værelset.

Han er en følsom og temperamentsfuld dreng, så vi har disse konfrontationer dagligt.

I øvrigt tak for dine gode svar.

Med venlig hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

28. januar 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

2.5 årig dreng skubber, slår og river i hår

Hej Helen, Vi har før draget god nytte af dine svar, så vi forsøger os igen....

Annonce

Viden om børn:

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder