Far er den bedste!

25. maj 2010

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Far er den bedste!

Hej Helen

Ja, vi er nu kommet dertil, hvor mor bare ikke duer mere, kun far er god nok :(

Det startede fredag aften hvor Oliver bare stak i et hyl, da jeg skulle prøve at putte ham og da far så tog over, da kom der ikke et muk fra ungen. Det har så udviklet sig til, at hver gang far går, så stiller Oliver sig hen til døren og græder og gider slet ikke hverken lege eller noget som helst med mig.

Jeg tænker jo selvfølgelig lidt på, om det er et resultat af, at det har været far der fortrinsvis har puttet her på det sidste og at jeg ikke har deltaget nok? Det gør bare utrolig ondt at blive afvist på den måde og samtidig er det jo lidt hårdt for ...

Annonce

... hans far også, der jo stort set ikke kan tage nogen steder, for det er kun ham der duer :(

Spørgsmålet er så hvordan vi kommer igennem det her, skal jeg bare mase på og insistere på at putte osv. og så må Oliver finde sig i det, eller er det bedre at far bare fortsat gør de ting han ikke vil have mor til, fordi det måske bare er en fase han skal igennem? Jeg tænker jo lidt, at der ikke er nogen grund til at tage en unødvendig hård kamp, hvis det kun er tiden, der kan hjælpe? Jeg ved ikke om du kan følge mig?

Jeg håber meget at du kan hjælpe, jeg savner at være sammen med min lille dreng, som lige nu bare slet ikke gider sin mor :´(

Hilsen Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder