Brev:
Vil ikke sin far
21. maj 2010
Alder:
2 år, 4 mdr.
Vil ikke sin far
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål angående min dreng vil mig mere end sin far.
Min kæreste er hjemme 17.20 hver dag og jeg har derfor meget tid alene sammen med mine 2 børn og det er sikkert også en af årsagerne til, at min søn hellere vil have mig til at hjælpe ham. Jeg har forstået, at han er i en alder, hvor vi skal acceptere, at han helst vil have hjælp fra mor og så spørge og sige til ham at far så gerne vil hjælpe og at det så nok skal komme. Det forsøger vi også, men jeg synes ikke det virker.
Eksempelvis når jeg ammer min pige har vi helt fra start været obs. på at vores dreng må være hos mig og vi kan måske lege lidt med biler samme tid, men nogen gange bliver han for vild og så bliver min kæreste jo nødt til at lege lidt med ham/tage ham væk. Det bliver han meget ked af/hidsig over. Har du har et forslag til hvad vi kan gøre her?
Hvis min dreng er sur/oppe at køre forsøger min kæreste at få ham til at falde til ro ved at holde hans hænder eller holde ham, mens han taler roligt med ham. Men han bliver bare endnu mere hidsig og sommetider er jeg kommet ind i værelset og tager min dreng og så falder han til ro med det samme. Skal jeg lade være med at blande mig? Hvad kan min kæreste gøre anderledes – lade min dreng være og bare være i nærheden og tale roligt med ham? Min kæreste er selvfølgelig ked af det og bakker til tider væk, simpelthen for at undgå vores søn bliver sur på ham.
Det skal siges, at hvis de eksempelvis svømmer/leger alene hygger de sig rigtig meget og de er sommetider af sted alene. Jeg er slet ikke i tvivl om at vores søn elsker sin far.
Glæder mig til at høre fra dig.