Vil ikke sin far

21. maj 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Vil ikke sin far

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål angående min dreng vil mig mere end sin far.

Min kæreste er hjemme 17.20 hver dag og jeg har derfor meget tid alene sammen med mine 2 børn og det er sikkert også en af årsagerne til, at min søn hellere vil have mig til at hjælpe ham. Jeg har forstået, at han er i en alder, hvor vi skal acceptere, at han helst vil have hjælp fra mor og så spørge og sige til ham at far så gerne vil hjælpe og at det så nok skal komme. Det forsøger vi også, men jeg synes ikke det virker.

Eksempelvis når jeg ammer min pige har vi helt fra start været obs. på at vores dreng må være hos mig og vi kan måske lege lidt med biler samme tid, men nogen gange bliver han for vild og så bliver min kæreste jo nødt til at lege lidt med ham/tage ham væk. Det bliver han meget ked af/hidsig over. Har du ...

Annonce

... har et forslag til hvad vi kan gøre her?

Hvis min dreng er sur/oppe at køre forsøger min kæreste at få ham til at falde til ro ved at holde hans hænder eller holde ham, mens han taler roligt med ham. Men han bliver bare endnu mere hidsig og sommetider er jeg kommet ind i værelset og tager min dreng og så falder han til ro med det samme. Skal jeg lade være med at blande mig? Hvad kan min kæreste gøre anderledes – lade min dreng være og bare være i nærheden og tale roligt med ham? Min kæreste er selvfølgelig ked af det og bakker til tider væk, simpelthen for at undgå vores søn bliver sur på ham.

Det skal siges, at hvis de eksempelvis svømmer/leger alene hygger de sig rigtig meget og de er sommetider af sted alene. Jeg er slet ikke i tvivl om at vores søn elsker sin far.

Glæder mig til at høre fra dig.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder