Brev:
Men de andre børn må jo....
17. maj 2010
Alder:
10 mdr.
Men de andre børn må jo....
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål, som vel kun bliver sværere at takle med alderen, med mindre man kender svaret...
Jeg vil ikke have at min søn bruger opvaskemaskinen som legetøj, da den kan rumme farlige ting, som skarpe knive og lignende. Min søsters børn, må tilgengæld godt og de bruger den endda til at lave fælles sanglege på. Så føler jeg, at det er svært, at sige nej til mit barn, mens de andre leger sammen derovre i fællesskab med voksne eller alene.
Med tiden bliver det måske flere ting. Så har vi andre regler for hvad du må ved bordet, for slik, for sengetider osv.
Hvad er bedst at gøre i sådanne situationer? For hvis jeg giver lov det ene øjeblik, skal han vel også have lov det næste, ellers forstår han det vel ikke? Mens det kan være en helt umulig opgave at afholde ham fra noget, han meget gerne vil, når alle andre i rummet må!
Hvordan takler jeg disse situationer?