Opdragelse og dårlige vaner

17. maj 2010

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Opdragelse og dårlige vaner

Hej Helen.

Min dreng på 8 mdr. har fået nogle dårlige vaner, som vi gerne vil af med hvis det kan lade sig gøre, når han ikke er ældre.

Når han skal skiftes vil han ikke ligge stille. Med det samme han bliver lagt på puslebordet ruller han om på maven. Vi vender ham om igen, men med det samme ruller han om på maven igen. De fleste pusle-situationer ender med at han græder over det fordi vi bliver ved med at vende ham om på ryggen for at få ham skiftet.

Når han ikke får sine vilje når han leger eller kravler rundt begynder han at skrige (uden tårer). Det ...

Annonce

... samme gør sig gældende hvis han får øje på nogen han vil have. Hvis han ikke kan nå det eller vi flytter det, fordi det er noget han ikke må lege med så skriger han (uden tårer).

Sidste problem er at han er meget mor-syg. Det har stået på i 2 mdr. Hvis jeg ikke er tæt på ham hele tiden så græder han. Det er ikke nok at han kan se eller hører mig. Vi har røvet at lege borte tit og gemmeleg med ting, men intet hjælper. Han vil hænge å min arm hele tiden.

Håber ikke det lyder som luksus problemer og håber at du måske har forslag til hvad vi kan gøre.

Karina.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Rabarber

Rabarber er velegnede til grød, kompot, suppe og marmelade. Hvis I ofte bruger rabarber i madlavningen, er det en god idé at tilsætte 'Nonoxal' (kalkchlorid) under kogning.

Dette forhindrer at saften i rabarber reagerer med kroppens kalk, som bl.a. giver ubehagelige reaktioner på tænderne.

Rabarber er bedst tidligt i sæsonen fra april og indtil omkring Skt. Hans. Rabarber indeholder små mængder oxalsyre, og i højsommeren stiger mængden af oxalsyre i stilkene. Hvis...

Læs mere i Babylex

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar omkring min søns sovevaner.

Jeg startede med at skære natamningen helt væk, og så var der kun godnattåren tilbage, den virkede han pludselig ikke så interesseret i så den blev også droppet, og helt uden drama og gråd;-)

Nu kunne jeg så få ham til at falde i søvn uden at være helt tæt på mig, men han ville stadig ikke ned i tremmesengen i vågen tilstand.

Jeg læste så at du havde rådet andre til at tage den ene side af sengen, da nogle børn følte sig indespærret.... og hold da k... det gjorde en forskel!!

Dels falder han i søvn glad og tilfreds i sin egen seng, derudover sover han bedre og længere tid i hans egen seng (han kommer stadig ind til os om natten). Han går oven i købet selv ind og lægger sig i sengen når det er sove tid!

Tak fra Rikke, mor til dreng på 16 måneder