Brev:
Opdragelse og dårlige vaner
17. maj 2010
Alder:
8 mdr.
Opdragelse og dårlige vaner
Hej Helen.
Min dreng på 8 mdr. har fået nogle dårlige vaner, som vi gerne vil af med hvis det kan lade sig gøre, når han ikke er ældre.
Når han skal skiftes vil han ikke ligge stille. Med det samme han bliver lagt på puslebordet ruller han om på maven. Vi vender ham om igen, men med det samme ruller han om på maven igen. De fleste pusle-situationer ender med at han græder over det fordi vi bliver ved med at vende ham om på ryggen for at få ham skiftet.
Når han ikke får sine vilje når han leger eller kravler rundt begynder han at skrige (uden tårer). Det samme gør sig gældende hvis han får øje på nogen han vil have. Hvis han ikke kan nå det eller vi flytter det, fordi det er noget han ikke må lege med så skriger han (uden tårer).
Sidste problem er at han er meget mor-syg. Det har stået på i 2 mdr. Hvis jeg ikke er tæt på ham hele tiden så græder han. Det er ikke nok at han kan se eller hører mig. Vi har røvet at lege borte tit og gemmeleg med ting, men intet hjælper. Han vil hænge å min arm hele tiden.
Håber ikke det lyder som luksus problemer og håber at du måske har forslag til hvad vi kan gøre.
Karina.