Voldsomme reaktioner

11. maj 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Voldsomme reaktioner

Kære Helen,

Nu er jeg nødt til at sætte mig til tastaturet og skrive til dig. Min dreng er 26 mdr. og jeg synes, at jeg/vi gør alt for at give ham den bedste hverdag og masser af omsorg. Men vi oplever en periode med voldsomme reaktioner, og jeg synes ikke, at jeg ser andre børn gøre det samme. Hvis du forstår?

Når jeg f.eks. afleverer ham om morgenen i børnehave, så bliver han enormt ked af det og pædagogerne kan ikke rigtig "holde ham". De siger, at det er overstået så snart jeg er ude af døren. Når vi f.eks. er ude at handle, så får han meget store flip når vi skal gå og når jeg f.eks. siger, at han ikke må røre ved tingene, men blot kigge på dem. Han kan lægge sig ned og skrige på gulvet, hvad gør man ved det?

Derudover har han reaktioner i børnehaven, hvor han slår, hvis andre børn tager dét legetøj han leger med og han slår også herhjemme, hvis vi siger noget han ikke må. Når han skal lægges i seng om aftenen, bliver ...

Annonce

... han voldsomt ked af det, selvom vi har et langt putteritual og vi snakker med ham om dagen der er gået, læser bøger og putter ham. Og sådan kunne jeg fortsætte med eksempler, hvor jeg virkelig synes, at vi snakker meget med ham, giver ham omsorg - masser af knus m.m. og alligevel kan jeg blive lidt frustreret når han fortsætter med at være aggressiv, slående, ked af det m.m. er det "normalt" at reagere så meget`? og hvad gør vi som forældre når han:

1) slår andre børn og os?
2) lægger sig ned når vi er ude at handle og skriger?
3) om morgenen når jeg skal gå fra ham i børnehaven?
4) når vi skal lægge ham om aftenen i sengen?

Måske spørgsmål, der kræver lange svar, men jeg har hårdt brug for dem, da vi føler os en smule utilstrækkelige i vores forældrerolle og føler, at vi "gør noget forkert" når vores søn bliver ved at være frustreret og reagerer så kraftigt i løbet af dagen,.

På forhånd tak :)

Mange venlige hilsener
Tina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alle dine gode brugbare svar. Min lille dreng stortrives og jeg nyder ham så uendelig meget.

Jeg må sige dig at du giver gode konkrete råd og i din vejledning kan man mærke din store interesse og enorme faglige ekspertise. Du er en fantastisk sundhedsplejerske og jeg er så glad for at have fundet dig.

Mange hilsner
Pernille, mor til dreng på 6 måneder