Vores dreng slår helt umotiveret

11. maj 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Vores dreng slår helt umotiveret

Hej Helen.

Jeg har lige et spørgsmål til dig.

Vi har en glad dreng på 2½ som af og til er ret voldsom. Jeg oplever ofte at han slår og skubber de andre børn, når jeg fx henter ham i vuggestuen. Jeg har naturligvis snakket med pædagogerne og de siger at han først opfører sig sådan, når jeg kommer og at det lige som er for at "vise sig", som de siger. Jeg er jo glad for at han ikke er sådan overfor de andre børn når jeg ikke er der, men bliver ked af det når jeg glæder mig til at hente ham og at han så reagere sådan og undrer mig over hvad det kan skyldes.

Herudover har jeg også oplevet at han en morgen da vi var alene og han løb rundt og legede, kommer løbene hen til mig og siger at han har skubbet sin fætter. Lidt efter kommer og fortæller at nu er det kusinen han har skubbet.... Det skal jo lige siges at vi kun var os to og det sætter lidt nogle ...

Annonce

... tanker i gang omkring hvorfor han siger sådan, når de ikke engang er i nærheden. Jeg har meget tid sammen med ham og kan ikke helt forstå hvis det er et forsøg på at få opmærksomhed...

Han kan være hård overfor især hans ene fætter de kan stå og fjolle og pludselig vælter han ham omkuld og han ved det er forkert. Jeg siger til ham at det vil jeg ikke ha' og flytter ham i nogle situationer væk og fortæller ham at det jo gør ondt på de andre når han gør sådan osv. men er i tvivl om hvad der er det rigtige at gøre.

Han er som før nævnt ellers en rigtig glad dreng som er kærlig og omsorgsfuld, og jeg ved godt at børn ind imellem slår hinanden, men jeg synes bare det bekymre mig at det sker i de bestemte situationer og helt umotiveret. Hvordan skal jeg håndtere det bedst muligt?

Håber du kan komme med et par gode råd.

På forhånd tak!

Venlig hilsen
Susanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder