Raserianfald hos 2-årig

9. maj 2010

Kategori:
Alder:
2 år

Raserianfald hos 2-årig

Kære Helen.

Min søn er lige blevet to år, og han har i et stykke tid været i selvstændigheds/trodsalderen.

Vi er gode til at være konsekvente. Det vil sige vi siger ikke ja hvis vi først har sagt nej hvis han får et raserianfald fordi han ikke får hans vilje. Udover det er jeg dog usikker på hvordan det er bedst at takle hans vredesudbrud.

Enkelte gange bliver han så rasende han kaster sig på maven på gulvet og skriger i en halv time. Tanken på det gør jeg nogle gang lader være med at sige nej og i stedet lader ham få hans vilje med det samme (for eksempel når han ...

Annonce

... beder om at få sutten, noget han egentlig ikke må hvis han ikke er ked af det eller skal sove) fordi det er nemmere. Er det en dårlig idé, eller er det OK så længe han får svaret 'ja' med det samme?

Hvordan er det bedst at takle ham når han bliver vred over noget? Udover han selvsagt ikke skal have lov til at skrige sig til at få hans vilje. Er det en god idé at ignorere ham (noget der tit hjælper), eller skal han afledes (noget jeg ikke er særlig god til, desuden fører det tit til han bare bliver mere vred og for eksempel smider med legetøjet jeg prøver at aflede med)?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene