Hysterisk og hidsig

12. april 2010

Kategori:
Alder:
4 år, 2 mdr.

Hysterisk og hidsig

Hej Helen.

Nu fik jeg endelig meldt mig ind, og har brug for nogle råd til noget der fylder utrolig meget i vores hverdag.

Vi er en familie på 4, min datter på 4 år og 2 mdr og min søn på 18 mdr, og min søns far. Min datters far og jeg blev skilt da hun var knapt 19 mdr, og jeg har siden da kendt min nuværene kæreste så de er ikke fremmede for hinanden. Min datter ser sin far så ofte hun vil, men fast hver 2 weekend og nogle hverdage, det skal lige nævnes at vi er de bedste venner, der er aldrig et ondt ord imellem os og når han henter og bringer hende kommer han altid ind til kaffe osv, og til jul var vi alle sammen samlet. Så ingen problemer der. Vi snakker og samarbejder alle, min kæreste og min datters far er også gode venner.

Problemet er min datters temperament og hysteriske anfald, som simpelthen tager pippet fra mig, jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, synes vi har prøvet alt. Hendes hysteri anfald kan komme når som helst, eks hvis vi henter hende og hun siger hun vil be om noget at drikke og jeg siger vi lige skal hente ...

Annonce

... lillebror så starter det ellers derfra med at hun skriger råber og er bare sur. Andre gange er det hvis hun får et nej, eller hvis der er noget der ikke vil lykkedes for hende, eks at give dukken tøj på eller lign. Tit og ofte bliver hun også sådan når vi er ude og handle. Jeg har prøvet at ignorere det, prøvet at tage hende op og bare kramme hende, prøvet at lade hende græde lidt og spørge om hun vil fortælle hvorfor hun bliver sådan. Men intet hjælper, så siger hun eks "det er fordi jeg savner grisse" (hendes elskede gris som normalt følger med overalt), selvom det slet ikke har noget med sagen at gøre.

Det er hverdag og det er både her hjemme og hos hendes far hun gør det, han er så nok lidt mere blød og føjer hende mere end jeg/vi gør.

Men hvad kan og skal vi gøre, det fylder alt alt for meget i mit hovede og jeg føler jeg fejler totalt som mor, har virkelig brug for hjælp og et godt råd ?

Min datter og hendes lillebror elsker hinanden og har meget glæder af hinanden, selvom de skændes engang i mellem som søskende nu gør.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Jeg beder dig om hjælp, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal stille op. Jeg har læst flere af dine råd på nettet og jeg syntes du er hamrende dygtig og har hjertet på rette sted.

Et kæmpe stort TAK fra en fan.

Rikke