Brev:
Hysterisk og hidsig
12. april 2010
Alder:
4 år, 2 mdr.
Hysterisk og hidsig
Hej Helen.
Nu fik jeg endelig meldt mig ind, og har brug for nogle råd til noget der fylder utrolig meget i vores hverdag.
Vi er en familie på 4, min datter på 4 år og 2 mdr og min søn på 18 mdr, og min søns far. Min datters far og jeg blev skilt da hun var knapt 19 mdr, og jeg har siden da kendt min nuværene kæreste så de er ikke fremmede for hinanden. Min datter ser sin far så ofte hun vil, men fast hver 2 weekend og nogle hverdage, det skal lige nævnes at vi er de bedste venner, der er aldrig et ondt ord imellem os og når han henter og bringer hende kommer han altid ind til kaffe osv, og til jul var vi alle sammen samlet. Så ingen problemer der. Vi snakker og samarbejder alle, min kæreste og min datters far er også gode venner.
Problemet er min datters temperament og hysteriske anfald, som simpelthen tager pippet fra mig, jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, synes vi har prøvet alt. Hendes hysteri anfald kan komme når som helst, eks hvis vi henter hende og hun siger hun vil be om noget at drikke og jeg siger vi lige skal hente lillebror så starter det ellers derfra med at hun skriger råber og er bare sur. Andre gange er det hvis hun får et nej, eller hvis der er noget der ikke vil lykkedes for hende, eks at give dukken tøj på eller lign. Tit og ofte bliver hun også sådan når vi er ude og handle. Jeg har prøvet at ignorere det, prøvet at tage hende op og bare kramme hende, prøvet at lade hende græde lidt og spørge om hun vil fortælle hvorfor hun bliver sådan. Men intet hjælper, så siger hun eks "det er fordi jeg savner grisse" (hendes elskede gris som normalt følger med overalt), selvom det slet ikke har noget med sagen at gøre.
Det er hverdag og det er både her hjemme og hos hendes far hun gør det, han er så nok lidt mere blød og føjer hende mere end jeg/vi gør.
Men hvad kan og skal vi gøre, det fylder alt alt for meget i mit hovede og jeg føler jeg fejler totalt som mor, har virkelig brug for hjælp og et godt råd ?
Min datter og hendes lillebror elsker hinanden og har meget glæder af hinanden, selvom de skændes engang i mellem som søskende nu gør.
Hilsen