Vores søn niver og river

5. april 2010

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Vores søn niver og river

Hej Helen

Nu har vi igen brug for dit råd:-)

Vores søn har i et stykke tid nevet og revet os I forskellige situationer. Det kan være når vi sidder og hygger i sofaen, og pludselig tager han fat i kinden og river til.

Det kan også være når vi tager ham op, fordi han skal "komme med".
Det er rigtig frustrerende, fordi vi ikke rigtig kan se hvorfor han gør det??

Når vi siger "nej" og "det gør av" griner han som regel og fortsætter (så sætter vi ham ...

Annonce

... ned, og han bliver ked af det), andre gange niver han sig selv og siger av, så han forstår godt det gør ondt.

Når vi pusler ham, sparker han os, og bliver ved mens han griner. Vi ved ikke helt præcis hvordan vi skal reagere?

Det skal lige siges at han virkelig prøver grænser i øjeblikket, hvilket jo er helt naturligt for en dreng i hans alder.

Jeg håber du har et råd eller en mulig forklaring på hvorfor han fortsætter mens han griner.

Mange hilser fra Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder