Brev:
Mange børn på en gang
4. april 2010
Alder:
3 år
Mange børn på en gang
Hej Helen.
Så kommer det lige et nyt spørgsmål i et andet brev :-)
Vi observeret at vores datter ofte bliver lidt mere temperamentsfuld når hun er sammen med mange børn. F.eks. har vi lige holdt 3 års børnefødselsdag for hende men vores venner og deres børn, og det hænder at hun får slået en af de andre, eller nogle gange sidder lidt i baggrunden som om alt den larm er lidt for meget.
De børn som deltager er lidt ældre, eller har større søskende, og har derfor også et bedre sprog. Kan det være årsagen til hendes ændrede adfærd?
Vi skælder hende ikke voldsomt ud, hvis hun får slået, men vi forklare hende at det ikke er ok, og hun skal sige undskyld. Det gør hun så også. Men det er tydeligt at når der kun er et par børn tilbage, liver hun op og bliver sig selv igen.
I dagplejen er der ikke de problemer.
Kan vi gøre noget for at forbedre det, er det en fase, eller har vi bare et barn som ikke kan rumme så mange børn på én gang?
Med venlig hilsen
Elisabeth