Brev:
Utilfreds dreng - 23 mdr.
26. marts 2010
Alder:
23 mdr.
Utilfreds dreng  - 23 mdr.
Hej Helen,
Vi har brug for lidt råd og vejledning af dig.
Vi har en dreng på lige præcis 2 år. Han har indtil fornylig været en noget sky dreng, som bla. ikke snakkede med folk han ikke kendte, og brød sig bare ikke om noget ukendt.
Hvis dagplejen var i legestuen veg han ikke fra dagplejemode res side, men for knap 2 mdr. siden ændre sig til det bedre, faktisk over natten og efter en 14 dages tur i Indien har bestemt også gjort ham mere robust. En tur som han klarede rigtig flot i betragtning af hans personlighed.
Han trives rigtig godt i dagplejen, men er dog først nu begyndt at lege med de andre børn.
Han er ørebarn, men har et meget stort ordforåd og kan nemt gøre sig forståelig.
Vores problem er, at han gerne vil slå, rive i hår og bide, det går især hårdt ud over hans storesøster på 9 år. Det går også udover mor, men sjældent far og aldrig i dagplejen eller andre steder.
I går spurgte hans storesøster ”jamen elsker han mig ikke mere”, hun forguder ham og forstår det ikke. Vi har selvfølgelig forklaret hende, at han elsker hende højt.
Hvis han tror, at vi ikke ser det sparker han også hunden eller hiver hende i pelsen. Hvordan får vi det stoppet ???
En anden ting som vi gerne vil have hjælp til er, at han sjældent leger selv - legetøj interessere ham ikke, men stå på en skammel og tage fat i alt muligt, få fat i bilnølger eller andet "teknisk" er top spændende.
Han fylder meget i familien, får han ikke opmærksomhed, skriger han eller laver noget han ikke må for at få opmærksommen igen. Vi er meget hjemme og fare bestemt ikke ud af døren hele tiden.
Vi tage ham med i de daglige opgaver og det går nogenlunde. Han er meget viljebestemt, så går det ikke lige som han ønsker, så får vi det bestemt også afvide.
I dagplejen er han en glad og rolig dreng, men hjemme er han mere utifreds og knap så glad. Hvad gør vi galt ??
Han sover 11 timer om natten og 2 timer midt på dagen og han spiser også godt.
Håber du kan hjælpe os. På forhånd mange tak.
Kærlig hilsen
Jeppe´s far og mor