Utilfreds dreng - 23 mdr.

26. marts 2010

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Utilfreds dreng  - 23 mdr.

Hej Helen,

Vi har brug for lidt råd og vejledning af dig.

Vi har en dreng på lige præcis 2 år. Han har indtil fornylig været en noget sky dreng, som bla. ikke snakkede med folk han ikke kendte, og brød sig bare ikke om noget ukendt.

Hvis dagplejen var i legestuen veg han ikke fra dagplejemode res side, men for knap 2 mdr. siden ændre sig til det bedre, faktisk over natten og efter en 14 dages tur i Indien har bestemt også gjort ham mere robust. En tur som han klarede rigtig flot i betragtning af hans personlighed.

Han trives rigtig godt i dagplejen, men er dog først nu begyndt at lege med de andre børn.
Han er ørebarn, men har et meget stort ordforåd og kan nemt gøre sig forståelig.

Vores problem er, at han gerne vil slå, rive i hår og bide, det går især hårdt ud over hans storesøster på 9 år. Det går også udover mor, men sjældent far og aldrig i dagplejen eller andre steder.

I går spurgte hans storesøster ”jamen elsker han mig ikke mere”, hun forguder ham og forstår det ikke. Vi har selvfølgelig ...

Annonce

... forklaret hende, at han elsker hende højt.
Hvis han tror, at vi ikke ser det sparker han også hunden eller hiver hende i pelsen. Hvordan får vi det stoppet ???

En anden ting som vi gerne vil have hjælp til er, at han sjældent leger selv - legetøj interessere ham ikke, men stå på en skammel og tage fat i alt muligt, få fat i bilnølger eller andet "teknisk" er top spændende.

Han fylder meget i familien, får han ikke opmærksomhed, skriger han eller laver noget han ikke må for at få opmærksommen igen. Vi er meget hjemme og fare bestemt ikke ud af døren hele tiden.

Vi tage ham med i de daglige opgaver og det går nogenlunde. Han er meget viljebestemt, så går det ikke lige som han ønsker, så får vi det bestemt også afvide.
I dagplejen er han en glad og rolig dreng, men hjemme er han mere utifreds og knap så glad. Hvad gør vi galt ??

Han sover 11 timer om natten og 2 timer midt på dagen og han spiser også godt.

Håber du kan hjælpe os. På forhånd mange tak.

Kærlig hilsen
Jeppe´s far og mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.