Brev:
Griner af mor og far når irettesættes
22. marts 2010
Alder:
2 år, 3 mdr.
Griner af mor og far når irettesættes
Hej Helen
Sidst jeg skrev spurgte jeg til at få lidt assistance til at få min dreng på godt 2 år til at lade være med at skrige og du vejledte os til at gå udenfor og aflede ved at bede ham lave andre lyde og det har bare været super... Vi har også brugt princippet i forhold til, hvis han slår os, hvis han er hidsig, hvor vi beder ham slå i en kæmpe skildpadde vi har og det har været rigtig fint, og på den måde kan han også få lov at afreagere :O)
Jeg har nu et spørgsmål angående at få ham til at falde til ro, hvis jeg eksempelvis skifter ham og han skal have tøj på.
Han kan finde på at lægge hænderne bag numsen, når bleen skal på, vrider sig, når han skal have bluse på, lader sig falde sammen når han skal have bukser på osv. Jeg har forsøgt at få ham til at se mig i øjnene og sige, at han skal falde til ro - både med rolig men også bestemt stemme, men nogen gange har han svært ved at falde ned, samt kigger konsekvent den anden vej.
Mit spørgsmål er:
Har du et råd til at jeg kan få ham til at kigge mig i øjnene, så jeg kan tale ordentlig til ham? (jeg går ned i hans højde.)
Hvordan foreslår du jeg får ham til at falde til ro mht tøjet?
Det er faktisk ikke så tit han er på tværs, da vi lader ham hjælpe os med at give ham tøj på - det er han i forhold til hans alder god til og vi inddrager ham rigtig meget og det elsker han. Der er bare enkelte gange jeg står lidt i en knibe ;O)
Glæder mig til at høre fra dig - du kommer altid med sådan nogle gode råd :O)
Med venlig hilsen
Sanne