Brev:
Urimelig dreng på knap 4 år
8. marts 2010
Alder:
4 år
Urimelig dreng på knap 4 år
Hej Helen
Jeg prøver nu at sende dig et brev i håb om du kan give mig nogle redskaber til at takle min søn Noah.
Jeg har de to dejligste tvillinge drenge på knap 4 år, Noah og Jonas.
Noah har gennem den seneste tid haft voldsomme raseri anfald når det ikke går efter hans hoved. Ved godt at børn prøver til, isæt overfor deres forældre, men det er urimeligheden i det han bliver gal over som er frustrerende.
Jeg prøver at give et par eksempler:
Jeg hentede dem en dag i børnehaven og de havde som altid haft en dejlig dag og var meget glade. Da vi skal til at tage tøj på siger Noah at han vil have have Jonas jakke på. Jonas har allerede sin egen jakke på og selvfølgelig skal Noah have sin egen jakke på !
Det bliver han så så fuldstændig rasende over at jeg ikke engang kan spænde ham fast i bilen. Vi ender med at holde ved børnehaven i en lille halv time hvor han er meget meget gal !
Han er helt derude hvor jeg ikke kan nå ind til ham.
Her til morgen ville han have sin morgenmad med i børnehave. Det var så hans skål med yougurt som skulle med derover. Det er jo så langt ude...
Her bliver han igen meget meget gal og ked af det.
Sådanne situationer er der mange af i øjeblikket. Nogle gange kan vi afværge dem.
Noah er ellers en meget glad og sød dreng. En dreng som gerne vil andre det godt. Han har et temperament, det er vi klar over men rimeligheden i det han bliver sur over er svær at se.
Jeg ser ham som en tikkende bombe og det gør mig utryg da jeg ikke ved hvornår han gør amok.
Min mand og jeg er helt enige om at der skal holdes fast og ikke føjes når dette sker. Jeg føler bare ikke at jeg har styr på situationen da jeg hverken kan sige eller gøre noget.
Hvordan skal jeg takle Noah ??
Mange hilsner
Dorthe