Urimelig dreng på knap 4 år

8. marts 2010

Kategori:
Alder:
4 år

Urimelig dreng på knap 4 år

Hej Helen

Jeg prøver nu at sende dig et brev i håb om du kan give mig nogle redskaber til at takle min søn Noah.

Jeg har de to dejligste tvillinge drenge på knap 4 år, Noah og Jonas.

Noah har gennem den seneste tid haft voldsomme raseri anfald når det ikke går efter hans hoved. Ved godt at børn prøver til, isæt overfor deres forældre, men det er urimeligheden i det han bliver gal over som er frustrerende.

Jeg prøver at give et par eksempler:

Jeg hentede dem en dag i børnehaven og de havde som altid haft en dejlig dag og var meget glade. Da vi skal til at tage tøj på siger Noah at han vil have have Jonas jakke på. Jonas har allerede sin egen jakke på og selvfølgelig skal Noah have sin egen jakke på !

Det bliver han så så fuldstændig rasende over at jeg ikke engang kan spænde ham fast i bilen. Vi ender med at holde ved børnehaven i en lille halv time hvor ...

Annonce

... han er meget meget gal !
Han er helt derude hvor jeg ikke kan nå ind til ham.

Her til morgen ville han have sin morgenmad med i børnehave. Det var så hans skål med yougurt som skulle med derover. Det er jo så langt ude...
Her bliver han igen meget meget gal og ked af det.

Sådanne situationer er der mange af i øjeblikket. Nogle gange kan vi afværge dem.

Noah er ellers en meget glad og sød dreng. En dreng som gerne vil andre det godt. Han har et temperament, det er vi klar over men rimeligheden i det han bliver sur over er svær at se.

Jeg ser ham som en tikkende bombe og det gør mig utryg da jeg ikke ved hvornår han gør amok.

Min mand og jeg er helt enige om at der skal holdes fast og ikke føjes når dette sker. Jeg føler bare ikke at jeg har styr på situationen da jeg hverken kan sige eller gøre noget.

Hvordan skal jeg takle Noah ??

Mange hilsner
Dorthe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne