Nu er jeg ved at være desperat

3. marts 2010

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Nu er jeg ved at være desperat

Hej Helen

Min søn er knap 23 måneder, og om en måned venter vi barn nummer to.

De sidste tre måneder har min søn blevet mere og mere besværlig at have med at gøre. Han vågner 7-15 gange hver nat, og det er skrig og hyl i 10-30 minutter (minimum) før han falder i søvn igen. Han er minimum en time om at falde i søvn om aftenen, nægter at gå i bad, vil tit ikke spise (men bliver rasende hvis vi fjerner maden fra ham, for det er åbenbart meget vigtigt for ham at sidde og kigge på den i mindst en time - i løbet af den tid kan han måske spise fx. en kvart skive rugbrød og to agurkskiver), har afføring 5-10 gange hver dag og skriger helt vildt når han skal skiftes. Han vil som regel godt sove til middag og falder hurtigt i søvn, men han vågner tit før han er udsovet (efter 1/2-1 time), og da er det umuligt af få ham til at sove igen.

Når han ikke skal spise, sove eller skiftes er han som regel en meget glad og tilfreds dreng.

For tre måneder siden faldt han nemt i søvn alene om aftenen, vågnede 1-2 gange per nat og faldt nemt i søvn igen. Vi har været til læge med ham igen og igen, og ...

Annonce

... det er ikke noget fysisk galt med ham.

Jeg er ikke ude efter råd om hvordan jeg skal få ham til at falde i søvn, osv. Jeg synes jeg har prøvet alt af råd, både fra andre mennesker, sundhedsplejerske, læge, bøger, etc. Det der virker på andre børn virker ikke på mit barn. Jeg trænger dog hjælp til hvordan jeg skal takle det, for sådan som situationen ser ud nu kan jeg ikke forestille mig, hvordan jeg skal kunne passe to børn.

Hvis vi vidste hvordan situationen ville se ud nu, ville vi have ventet med barn nummer to. Den ene vi har slider mig allerede op, og det samme med min kæreste når han er hjemme. Jeg er tit alene pga. min kærestes arbejde, og der er ikke mulighed for han kan være mere hjemme. Ej heller har vi familie eller venner i nærheden der kan hjælpe med at aflaste mig. Det duer hellere ikke at sige, at jeg skal nedsætte krav til husarbejde, lave mindre udenfor hjemmet, etc., for det har jeg allerede gjort.

Hvem kan vi kontakte for at få hjælp af en søvnterapeut eller noget i den stil der kan give os noget konkret hjælp så vores søn måske kan sove lidt bedre om natten?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor