Brev:
Nu er jeg ved at være desperat
3. marts 2010
Alder:
22 mdr.
Nu er jeg ved at være desperat
Hej Helen
Min søn er knap 23 måneder, og om en måned venter vi barn nummer to.
De sidste tre måneder har min søn blevet mere og mere besværlig at have med at gøre. Han vågner 7-15 gange hver nat, og det er skrig og hyl i 10-30 minutter (minimum) før han falder i søvn igen. Han er minimum en time om at falde i søvn om aftenen, nægter at gå i bad, vil tit ikke spise (men bliver rasende hvis vi fjerner maden fra ham, for det er åbenbart meget vigtigt for ham at sidde og kigge på den i mindst en time - i løbet af den tid kan han måske spise fx. en kvart skive rugbrød og to agurkskiver), har afføring 5-10 gange hver dag og skriger helt vildt når han skal skiftes. Han vil som regel godt sove til middag og falder hurtigt i søvn, men han vågner tit før han er udsovet (efter 1/2-1 time), og da er det umuligt af få ham til at sove igen.
Når han ikke skal spise, sove eller skiftes er han som regel en meget glad og tilfreds dreng.
For tre måneder siden faldt han nemt i søvn alene om aftenen, vågnede 1-2 gange per nat og faldt nemt i søvn igen. Vi har været til læge med ham igen og igen, og det er ikke noget fysisk galt med ham.
Jeg er ikke ude efter råd om hvordan jeg skal få ham til at falde i søvn, osv. Jeg synes jeg har prøvet alt af råd, både fra andre mennesker, sundhedsplejerske, læge, bøger, etc. Det der virker på andre børn virker ikke på mit barn. Jeg trænger dog hjælp til hvordan jeg skal takle det, for sådan som situationen ser ud nu kan jeg ikke forestille mig, hvordan jeg skal kunne passe to børn.
Hvis vi vidste hvordan situationen ville se ud nu, ville vi have ventet med barn nummer to. Den ene vi har slider mig allerede op, og det samme med min kæreste når han er hjemme. Jeg er tit alene pga. min kærestes arbejde, og der er ikke mulighed for han kan være mere hjemme. Ej heller har vi familie eller venner i nærheden der kan hjælpe med at aflaste mig. Det duer hellere ikke at sige, at jeg skal nedsætte krav til husarbejde, lave mindre udenfor hjemmet, etc., for det har jeg allerede gjort.
Hvem kan vi kontakte for at få hjælp af en søvnterapeut eller noget i den stil der kan give os noget konkret hjælp så vores søn måske kan sove lidt bedre om natten?
Hilsen