Brev:
Han smider med sit legetøj
12. februar 2010
Alder:
20 mdr.
Han smider med sit legetøj
Hej Helen.
Ligesom mange andre børn har Valdemar en periode hvor han smider med sit legetøj. Jeg bliver rigtig sur på ham, men jeg ved ikke hvordan jeg bedst skal reagere.
Jeg har prøvet at ignorere ham, men så bliver han ved. Jeg ved jo godt at han gør det for at få opmærksomhed, så jeg plejer at sige til ham, i alm toneleje, at det skal han lade være med. men så kommer der en lille djævle i øjenen af ham og han smider med noget andet i ren protest mod mig.
Så tager jeg ham i armen (må hellere lige pointere at jeg ikke gør det hårdt) og siger at så kan han gå og skubber ham ½-1 m. væk.. så begynder han at græde og jeg trøster ham og siger at man ikke må smide med sit legetøj for så går det i stykker.
Ved self godt at han ikke helt forstår hvad jeg siger.
Andre gange står han også med legetøjet over hovedet og kigger på mig, som om han siger: nu kaster jeg den.
Mine egen tanker handler, som sagt, om at han vil have opmærksomhed. Men nogle gange gør han det også, mens vi sidder og leger og det undre mig hvorfor han så gør det der??
Nogle gange afleder jeg også hans opmærksomhed og så kaster han jo heller ikke med legetøjet. Er det sådan jeg skal gøre HVER gang???
Ser frem til dit svar:)
Hilsen Maibrit