Brev:
Kaster mad på gulvet
9. februar 2010
Alder:
19 mdr.
Kaster mad på gulvet
Kæren Helen.
Så er min dejlige Julius blevet 19 mdr. Han trives godt og er en mild og glad dreng. Men vi har lidt problemer omkring spisesituationen. Han er begyndt at smide maden på gulvet når han har spist lidt. Det virker som om, at han prøver os af. For han kigger på os og smider så tingene på gulvet med et drilsk blik. Når han har gjort det nogle gange, så tager vi maden fra ham og tager ham væk fra bordet. Han får ikke mere mad før næste måltid. Han er normalt en dreng med en glubende apettit, men det virker til at være sjovere at kaste med maden end at spise den for tiden.
Tror du vi griber situationen rigtig an som jeg beskriver det?? Er sådan i tvivl om vi er for hårde.
En anden ting. Hvis ens barn ikke kan lide maden man serverer, mener du så at man skal lave noget andet til det??
Lige et lille pip herfra en glad familie med verdens dejligste dreng.
Kærlig hilsen
Henriette