Brev:
Min datter er begyndt at slå
7. februar 2010
Alder:
3 år, 6 mdr.
Min datter er begyndt at slå
Hej!
Jeg har brug for at råd fra dig.
Min datter på 3 1/2 år er begyndt at slå, når tingene ikke lige går efter hendes hoved.
Hvis hendes lillebror (på 1 år) sidder og leger med sit legetøj, kan hun finde på at gå hen og rive det ud af hænderne på ham. Jeg siger stille og roligt til hende, at han bliver ked af det, når hun tager tingene, han sidder med, og beder hende om at give ham det igen. Hun bliver meget gal og kan finde på at kaste tingen i hovedet på lillebror.
Hvis der f.eks. er et eller andet hun vil have at spise og jeg siger nej, bliver hun også meget ophidset og reagerer SÅ kraftigt. Min datter har altid haft en meget stærk vilje - og jeg synes vi er gode til at rumme hendes voldsomme vredesudbrud og bevare roen. Men jeg er bare ked, at at hun er begyndt at slå og vil gerne fjerne den dårlige vane fra hende.
Selvfølgelig ved jeg også godt, at hun tager lidt ved lære at de andre børn nede i børnehaven - og hun har et par gange fortalt, at der er en dreng, som har slået hende (hvilket jeg selvfølgelig har fortalt børnehaven!)
(Det skal lige siges, at min datter har et SUPER godt sprog.)
Har du nogle gode ideer til hvordan jeg kan handle, når hun slår os?