Min datter er begyndt at slå

7. februar 2010

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Min datter er begyndt at slå

Hej!

Jeg har brug for at råd fra dig.

Min datter på 3 1/2 år er begyndt at slå, når tingene ikke lige går efter hendes hoved.

Hvis hendes lillebror (på 1 år) sidder og leger med sit legetøj, kan hun finde på at gå hen og rive det ud af hænderne på ham. Jeg siger stille og roligt til hende, at han bliver ked af det, når hun tager tingene, han sidder med, og beder hende om at give ham det igen. Hun bliver meget gal og kan finde på at kaste tingen i hovedet på lillebror.

Hvis der f.eks. er et eller andet hun vil have at spise og jeg siger nej, bliver hun også meget ophidset og ...

Annonce

... reagerer SÅ kraftigt. Min datter har altid haft en meget stærk vilje - og jeg synes vi er gode til at rumme hendes voldsomme vredesudbrud og bevare roen. Men jeg er bare ked, at at hun er begyndt at slå og vil gerne fjerne den dårlige vane fra hende.

Selvfølgelig ved jeg også godt, at hun tager lidt ved lære at de andre børn nede i børnehaven - og hun har et par gange fortalt, at der er en dreng, som har slået hende (hvilket jeg selvfølgelig har fortalt børnehaven!)

(Det skal lige siges, at min datter har et SUPER godt sprog.)

Har du nogle gode ideer til hvordan jeg kan handle, når hun slår os?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)