Brev:
Trodsalder - 2 år, 10 mdr.
22. januar 2010
Alder:
2 år, 10 mdr.
Trodsalder - 2 år, 10 mdr.
Hej,
Jeg har en datter på snart 3 som er meget trodsig. Især om morgenen vil hun hverken det ene eller det andet og det er svært at få hende færdig og afsted - der kan nemt gå 1½ eller 2 timer og det er bare op af bakke.
Det har stået på længe og nogle gange er det værre end andre gange. Vi har prøvet alt og er egentlig meget i tvivl om hvad vi bør gøre. Hun vil ikke op af trappen til badeværelset, hun vil ikke have tøjet af og på, hun vil ikke børste tænder eller have overtøj på - hun skriger, sparker og slår og det er faktisk svært at holde hende. Det er efterhånden meget svært at bevare tålmodigheden.
Vi har prøvet at gå og lade hende skrige færdig, vi har prøvet med diverse forklaringer, vi har prøvet at lave sjov, vi har prøvet at klæde hende af og på mens hun skriger osv. osv. Hvad er det mest rigtige - vi er simpelthen nød til at få morgenerne til at fungere bedre.
Info: Hun har en lillebror på 5 mdr. og jeg er barsel.
Min mand har fået nyt job hvilket vil sige at vi skal til at have nogle mere effektive morgener og hun skal tidligere afsted.
Venlig hilsen