Brev:
Hysterisk på mor
15. januar 2010
Alder:
22 mdr.
Hysterisk på mor
Hej Helen.
Jeg har en datter på 22 måneder som alle dage har været glad, energisk, gå på mod og ikke rigtig bange for noget.
Hun taler i et sprog alle forstår og taler fra morgen til aften. Er glad for sin vuggestue, glad for mad, falder selv i søvn i sin seng, sover hele natten osv. Altså en nem krudtugle.
Men nu er der sket en ændring - overfor mig!
I morges var det eksempelvis at vi skulle afsted til vuggestue. Hun græd og var helt ude af den hele vejen. Selv da vi var kommet ind på stuen, så fortsatte hun og skreg HJEM! Hun er normalt helt vild med at være der. Efter juleferie kunne hun næsten ikke vente med at komme ind og kramme alle pædagogerne, så det er ikke noget med dem at gøre tror jeg.
Det kan også være andre ting. Såsom at ville have noget man ikke kan. En ostehaps lige inden aftensmad, sutten når hun befaler det osv. Men fælles for det er at det er mig og ikke hendes far som får de voldsomme reaktioner.
Jeg har brug for din hjælp til hvad jeg skal gøre. På en måde så har jeg hende mistænkt for at være voldsommere overfor mig, da jeg muligvis er blødere og mere eftergivende end hendes far. Den sidste måneds tid har jeg dog også måtte holde helt klare grænser så hun forstår nøjagtig hvad hun må og ikke må.
Vi er også mere sammen end hun og hendes far. Han har desværre haft en periode pga arbejds hvor hun ikke har set ham hver dag. Vi har derfor rigtig meget tid og rigtig meget hverdag sammen.
Mon du har et par gode tricks du kan fylde mit liv med?
Jeg er blandt andet i tvivl om hvorvidt hun skal bare skal stå og græde. Hvis jeg går så går hun efter mig og jeg må heller ikke tage hende op.
Og har du muligvis en forklaring på hvorfor reaktionen kan være så stærk overfor mig?
Kærlig hilsen
Louise