Brev:
Selvstændighedsalder
14. januar 2010
Alder:
2 år, 2 mdr.
Selvstændighedsalder
Hej helen.
Mit spørgsmål er vedr. min datter på 26 måneder.
Hun er en dejlig glad pige og vi synes det har været nemt indtil videre.
Men de sidste par uger er hun begyndt at slå og sparke når vi f.eks siger nej til hende, når hun tager det legetøj lillebror sidder med. Eller hvis hun ikke lige får det, som hun vil ha det. Så flipper hun helt ud, hun vil ikke ha man rør ved hende, hun slår og sparker når man prøver at sætte sig hos hende. Det er ikke sjovt at se hun bliver så gal at hun slår og sparker.
Vi plejer at kunne snakke stille og roligt, og sætte os ved hende indtil hun falder ned igen. Men nu kan vi ikke helt finde ud af hvordan vi skal takle sitiuationen.
Så mit spørgsmål er: Hvad gør vi når hun flipper ud og begynder at slå og sparke? Skal vi stadig prøve at sidde ved hende eller skal vi sige til hende at vi ikke gider at være der hvis hun skal slå og sparke?
Hilsen
Sille