Brev:
Ked af det, når noget slutter
13. januar 2010
Alder:
2 år, 9 mdr.
Ked af det, når noget slutter
Kære Helen!
Min datter er noget grådlabil i øjeblikket. Hun bliver enormt ked af det, når noget godt slutter - fra "Anna og Lotte" til den ugentlige rytmiktime osv.
Det er endvidere som om, at hun efterhånden bliver ked af det på forhånd - spørger meget til, om det "nu er slut?", om vi "snart skal hjem?"
Jeg har talt meget med hende om, at når noget godt slutter, er der noget andet godt der kan begynde, at det gode kommer igen osv. Men i dag efter rytmiktimen, sagde jeg, at hvis hun blev så ked af det, skulle vi måske ikke tage til rytmik mere? (jo, jo, mor...) Åhh- altså- rigtig dumt at sige til en lille følsom pige.
Jeg kunne godt tænke mig dit bud på, hvordan jeg tackler det her på bedste pædagogiske vis
Venlig hilsen
Fies mor