Brev:
Opmærksom på mor hele tiden
12. januar 2010
Alder:
2 år, 3 mdr.
Opmærksom på mor hele tiden
Hej Helen,
Vores datter Ida-Marie har i den sidste tid (efter en god lang juleferie) været meget "mor-fokuseret"
Det vil sige at hun vil have min opmærksomhed, f.eks. vil hun op og bæres rundt, sidde hos mig hele tiden, hun siger ofte "min mor" til andre, hun vil også have at mor skal gøre alting, f.eks. skifte ble osv.
Af de lidt mere trælse ting er, at hun vågner flere gange om natten og er ked af det - hun vil sidde tæt og falder i søvn med det samme hun mærker mig. Dette har resulteret i at hun har sovet inde hos os i en periode - med få undtagelser.
Jeg må heller ikke gå om morgenen - kun hvis mor og far kører på samme tid om morgenen må far køre hende i dagpleje. Hvis jeg kører hende i dagpleje er det ok - det har jeg dog ikke mulighed for hver dag. Vi havde en episode for nylig hvor hun brød fuldstændig sammen over at jeg skulle gå en morgen.
Far er også lidt ked af at hun ofte fravælger ham. De har det ellers supergodt sammen.
Hun er en sød og velfungerende pige, dagplejen fungerer godt - der er hun glad for at være. Hun er sjældent ked af det - men her på det sidste har der været nogle situationer hvor hun bliver meget vred over at hun ikke må få en bestemt ting til aftensmad, at hun ikke vil have tøj på osv.
Vi er lidt i tvivl om hvad det er der sker og hvordan vi skal håndtere det på den rigtige måde, så hun ved at vi begge er der for hende.
Mange hilsener
fra Vibeke