Brev:
Skrig og hysterianfald
5. januar 2010
Alder:
19 mdr.
Skrig og hysterianfald
Kære Helen
Min datter er den sidste måneds tid ofte vågnet efter et par timers søvn (i går kl. 22.30 efter 1½ times søvn) og har skreget i vilden sky - ikke lige når hun vågner, men når vi kommer ind til hende fordi hun græder. Det ender med vi tager hende med ind til os, men det hjælper slet ikke uanset hvad vi gør. Hun sparker, skriger, slår, peger alle mulige steder hen, men uanset hvad vi gør for at aflede hende og få hende til ro, hjælper det ikke før efter måske 15 min. Det er så synd for hende - (og os). Det er som om at hun er bange, men alligevel helt hysterisk. Er det mon mareridt eller skælder hun ud fordi vi er gået og ikke er der når hun vågner?!?
Herudover har hun ret mange hys anfald i forbindelse med, at hun skal have tøj på om morgenen f.eks. Hun bliver tosset. Hun er i en alder, hvor hun gerne vil selv, men ikke rigtig kan. Men uanset om man giver hende lov til selv at hjælpe, så får hun indiemellem de værste hysterianfald. Der vælger jeg altså nu at holde fast og kæmpe tøjet på hende. Det ved jeg ikke om er rigtigt.
Glæder mig meget til at se dit svar og håber det kan hjælpe os i en rigtig retning.