Brev:
Selvstændig dame med tendens til at slå
16. december 2009
Alder:
2 år, 10 mdr.
Selvstændig dame med tendens til at slå
Hej Helen
Vores datter er blevet MEGET selvstændig i de sidste par uger, men det må jo komme!;-)
Hvis man rører i grøden om morgenen vil hun næsten ikke spise og den slags ting. Jeg synes vi klarer det meget fornuftigt, og lader hende rase ud. Nogle gange når gråden ikke lyder så heftig mere, prøver vi at få hende til at grine - og det lykkedes tit, og så er vi videre.
Der var tre uger hvor dagplejegruppen var ude hos andre, og da de kom "hjem" bemærkede dagplejeren at der blev kastet med legetøj og langet ud efter hinanden (alle sammen). Hun har sat ind med lidt diciplin, og alt går nu godt igen.
Tll gengæld er hun begyndt at lange ud efter os i den seneste uge. Det gør selvfølgelig ikke ondt - men er en rigtig træls vane.
Vi siger bestemt NEJ og holder hendes hånd eller sætter hende ned på gulvet. En gang er jeg også gået væk fra hvor hun var.
Vi nusser med hende igen lige efter, så hun ved vi ikke er sure.
Er der andre råd, og hvor længe står en sådan fase på?
Mor og far