Reducering af suttebrug og opstart af toilet

23. november 2009

Kategori:
Alder:
2 år

Reducering af suttebrug og opstart af toilet

Hej igen.

Jeg har lige to spørgsmål.
Isabella er lige blevet 2 år og er begyndt at interessere sig for toilettet og potten. Hun er begyndt at sige til når hun har skidt i bleen, men ellers er der ingen interesse.

Jeg tror ikke jeg vil lære hende at sidde på potte, og har istedet tænkt mig at købe sådan et specielsæde som man kan sætte på toilettet.

Vil det være en god idé, synes du? Og hvornår skal man egentlig begynde at gå mere seriøst til værks. Nu er det bare når hun synes det er sjovt og så gør vi ikke mere ved det.

OG så er der sutten. I dagpleje bruger ...

Annonce

... hun kun sut når hun sover. Herhjemme får hun lov til at rende rundt med den i munden hele tiden, men vi er ved at lære hende at tage den ud når hun taler.

Men det er ikke særligt hensigtsmæssigt, har vi fundet ud af, og vil gerne vænne hende af med den stille og roligt....altså så hun kun har den ved trøst og når hun sover.

Men skal man bare lave en kold tyrker eller hvordan skal den gribes an? Og er det egentlig alt for tidligt?

Både mht sutten og toilet?
Jeg vil jo helst ikke forcere noget, som hun ikke er klar til.

På forhånd tak.

Kærlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet