Brev:
Reducering af suttebrug og opstart af toilet
23. november 2009
Alder:
2 år
Reducering af suttebrug og opstart af toilet
Hej igen.
Jeg har lige to spørgsmål.
Isabella er lige blevet 2 år og er begyndt at interessere sig for toilettet og potten. Hun er begyndt at sige til når hun har skidt i bleen, men ellers er der ingen interesse.
Jeg tror ikke jeg vil lære hende at sidde på potte, og har istedet tænkt mig at købe sådan et specielsæde som man kan sætte på toilettet.
Vil det være en god idé, synes du? Og hvornår skal man egentlig begynde at gå mere seriøst til værks. Nu er det bare når hun synes det er sjovt og så gør vi ikke mere ved det.
OG så er der sutten. I dagpleje bruger hun kun sut når hun sover. Herhjemme får hun lov til at rende rundt med den i munden hele tiden, men vi er ved at lære hende at tage den ud når hun taler.
Men det er ikke særligt hensigtsmæssigt, har vi fundet ud af, og vil gerne vænne hende af med den stille og roligt....altså så hun kun har den ved trøst og når hun sover.
Men skal man bare lave en kold tyrker eller hvordan skal den gribes an? Og er det egentlig alt for tidligt?
Både mht sutten og toilet?
Jeg vil jo helst ikke forcere noget, som hun ikke er klar til.
På forhånd tak.
Kærlig hilsen
Camilla