Brev:
Han er så ked af det / rasende - og hvordan tackler jeg det?
17. november 2009
Alder:
22 mdr.
Kære Helen,
Tak for dit sidste svar som vi har været rigtig glade for.
Jeg synes Anton har ændret adfærd inden for de sidste 14 dage og jeg kan ikke lade være med at tænke om der er noget galt med ham eller om jeg gør noget galt.
Jeg synes altid han har været følsom og ladet sig gå på at små ting - hvor vi altid har trøstet ham. Men de senest 14 dage har han været utrolig meget både uforklarlig og forklarlig ked af det/vred. Han er begyndt at reagere meget kraftigt hvis han ikke får sin vilje - han har også reageret før. F.eks. hvis han ikke må få mere sukker på sin havregrød er han helt opløst i tårer i en lille time etc. Desuden er han også af og til helt umulig og ked af det eller vred uden jeg aner hvorfor.
I morges vækkede jeg ham f.eks. efter 11 timers uafbrudt søvn - han var i godt humør indtil han kom op af sengen (efter eget ønske) og flippede så helt ud og græd hele morgenen indtil han blev afleveret uden morgenmad, som han ikke ville spise. Jeg aner simpelthen ikke hvorfor og tænker om det er normalt.
Jeg ved heller ikke rigtig hvordan jeg skal håndtere det. Jeg kan ikke finde ud af om det er hysteri - tårene flyder og han virker meget ked af det. Hvad skal jeg gøre - jeg holder ham når han gerne vil trøstes og prøver at spørge hvad der er galt. Han kan evt være frustreret over at han siger en masse men ingen forstår det rigtigt - men hvorfor lige om morgenen - det er jo ikke der han har sagt en masse som ingen har forstået.
Jeg har brug for råd - først og fremmest vil jeg gerne vide om det er normal opførsel og om du har nogle gode råd til hvordan jeg skal tacle det.
Med venlig hilsen
Rikke