Samspil med fremmede børn

28. oktober 2009

Kategori:
Alder:
4 år

Samspil med fremmede børn

Kære Helen,

Vi er flyttet til Danmark i et år for 2 mdr. siden fordi jeg læser til sundhedsplejerske. Vi har valgt at få vores børn (pige på 2 år og dreng på snart 4 år) passet her hjemme af en barnepige (der også er min søster) mens jeg er i skole. Det går meget fint og børnerne trives godt med det. Vi tager meget til forskellige legepladser i hverdagen. Problemet er bare at vores søn opfører sig besynderligt, når der er andre børn til stede på legepladsen.

Han fungerer ellers godt og er god til at lege med børn som han kender og føler sig tryg med.

Han vil ikke lege med børn han ikke kender og det synes jeg også at han skal have lov til. Problemet er bare at han laver grimasser og råber ad børn når et barn, han ikke kender, laver tilnærmelser og prøver på at få kontakt med ham. Jeg må også være MEGET obs når "fremmede" børn nærmer sig fordi han kan i en knap vending slå og skumpe til dem. Det har været flere ubehagelige ...

Annonce

... situationer hvor andre mødre har "blandet sig" fordi han har gjort et eller andet. Jeg opdrager på ham hver gang og han får selvfølgelig ikke lov til at opføre sig sådan. Ofte leger han en løve som brøler for at skræmme de andre børn væk.

Det et bare lidt bekymrende fordi at jeg er bange for at han kan blive ensom. Sproget er selvfølgelig også et problem da han ikke forstår dansk.

Der hjemme i børnehaven var det aldrig problemer med samspillet med andre børn. Det er som sagt helt anderledes når han kender børnerne og er i vandte omgivelser.

Nu skal vi så være her lige til næste sommer og jeg vil så gerne at han lære at knytte positive kontakter til børn på legepladsen og her på vejen. Hvad skal jeg gøre for at hjælpe ham?

Hvordan skal jeg fortolke hans reaktioner? Lyder de totalt unormale?

Jeg takker for gode og brugelige svar som jeg har fået på foregående spørgsmål jeg har havt. :=)

Med venlig hilsen
Lillian

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor