Brev:
50/50 far og mor
27. oktober 2009
Alder:
15 mdr.
50/50 far og mor
Hej Helen
Jeg skriver til dig, fordi vi gennem et par måneder har fået en mere og mere morsyg datter. Det har indtil nu været sådan, at mor 8 ud af 10 gange har puslet, givet mad og puttet. Vi er nu begyndt at få far mere på banen, så vi skiftes til rutinerne.
Når mor f.eks. skal have børstet tænder på hende, er det nok blot at fortælle hende at hun skal gå med ud på badeværelset, for nu skal tænderne børstes. Når far derimod prøver, nægter hun og løber væk. Vores spørgsmål er:
- Skal far løfte hende op og tage hende med ud på badeværelset med skrig og skrål eller skal han blive ved at overtale hende og aflede hende? Det kan vel ikke være rigtigt, at hun skal styre showet, og bestemme hvornår hun er klar til at få børstet tænderne.
Far er også ked af at hun ikke kommer stormende hen imod ham, når han kommer ind ad døren og hun vil f.eks. ikke altid med ham hjem, når han henter i dagplejen. Vi tror og håber at det er helt normalt for hendes alder, men kunne godt bruge et par gode råd. Især til hvordan vi skal håndtere hende, når hun sætter sig imod far.
De bedste hilsner