Brev:
Kræsenhed - 4 år
16. oktober 2009
Alder:
4 år
Kræsenhed - 4 år
Kære Helen.
Vi har lige brug for at få dit besyv med. Det drejer sig om vores datter på fire som er temmelig kræsen. Tit om aftenen spiser hun rugbrød som hun jo også har med i madpakken i børnehaven, og dette fordi hun ofte ikke kan lide det vi skal have. Medister, frikadeller og flæskesteg går an, men det kan vi jo ikke spise hver dag : )
Kogte grøntsager vil hun ikke have så i lang tid har hun spist rå gulerødder, peberfrugter og agurk som er favoritterne. Min mand er efterhånden rigtig træt af at hun altid straks siger adr hvor ulækkert bare ved at se på aftensmaden og vil nu have at hun skal spise det der bliver serveret eller gå sulten i seng. Det resulterer ofte i uro ved aftenbordet som ikke er spor hyggeligt. Jeg synes også godt man kan forlange at hun i det mindste smager på maden ellers kan hun jo ikke vide om hun kan lide den eller ej, og det kan vi også med nød og næppe få hende til, men hun nipper kun lige til det for at spytte det ud og sige "adr det kan jeg ikke lide må jeg få rugbrød nu".
Jeg har det sådan lidt "jamen så lad hende dog få det rugbrød og de sædvanlige rå grøntsager. Det bliver hun vel træt af en skønne dag når hun har spist det længe nok", men det er vi voksne ikke helt enige om og vi vil jo gerne finde frem til et fælles kompromis så hun ikke bliver helt forvirret, men hvad mener du man kan forvente af et barn i den alder?
Venlig hilsen
Skytten