Brev:
Hører ikke efter hvad vi siger
13. oktober 2009
Alder:
2 år, 1 mdr.
Hører ikke efter hvad vi siger
Kære Helen,
Bare et kort spørgsmål herfra.
Vores søn trives fint og er glad og fræk! Han er nu 2 år og 1 måned. Vores problem er opdragelsen. Han hører simpelthen ikke efter hvad vi siger, når vi beder ham om noget. Han ignorerer bevidst vores anmodning, jeg ved han hører det, men ignorerer det. Fx. når jeg beder ham om at rydde op, så er helvede løs. Først ignorerer han det og når jeg efter gentagne gange så bliver rigtig sur, så kan hans reaktion være, at han tager tingene og smider dem længere væk.
Det samme gør sig gældende når vi fx beder ham om at sidde ved bordet og spise færdigt. Han gør konsekvent det modsatte af hvad vi beder ham om. Han er bare så grænsesøgende, at det er til at blive skør af.
I dagplejen kan han godt opføre sig ordentligt, men lige så snart vi forældre er med, så bliver han stik umulig.
Kunne du give et par gode råd, så ville vi blive rigtig glade.
Med venlig hilsen
KB