Hører ikke efter hvad vi siger

13. oktober 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

Hører ikke efter hvad vi siger

Kære Helen,

Bare et kort spørgsmål herfra.

Vores søn trives fint og er glad og fræk! Han er nu 2 år og 1 måned. Vores problem er opdragelsen. Han hører simpelthen ikke efter hvad vi siger, når vi beder ham om noget. Han ignorerer bevidst vores anmodning, jeg ved han hører det, men ignorerer det. Fx. når jeg beder ham om at rydde op, så er helvede løs. Først ignorerer han det og når jeg efter gentagne gange så bliver rigtig sur, så kan hans reaktion være, ...

Annonce

... at han tager tingene og smider dem længere væk.

Det samme gør sig gældende når vi fx beder ham om at sidde ved bordet og spise færdigt. Han gør konsekvent det modsatte af hvad vi beder ham om. Han er bare så grænsesøgende, at det er til at blive skør af.

I dagplejen kan han godt opføre sig ordentligt, men lige så snart vi forældre er med, så bliver han stik umulig.

Kunne du give et par gode råd, så ville vi blive rigtig glade.

Med venlig hilsen
KB

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor