Brev:
Temperament - 2 år, 7 mdr.
11. oktober 2009
Alder:
2 år, 7 mdr.
Temperament - 2 år, 7 mdr.
Hej Helen
Så har vi brug for lidt hjælp igen. Vores søn har virkelig fundet sit temperament frem og er især i den sidste tid, vi har set meget til det. Faktisk hver eneste dag gør han noget, han ved, han ikke må, og når vi siger nej, griner han bare og bliver ved.
Vi prøver jævnligt med timeout, hvor han sidder i gangen nogle minutter, men det lader ikke til at hjælpe. Vi advarer ham først, at hvis han ikke hører efter, kommer han ud i gangen at sidde, men så er det som om, at han lige vil prøve en ekstra gang for at sikre sig, at vi nu også mener det, vi siger. Når han så kommer ud i gangen, bliver han som regel gal, men vi lader ham siddende i nogle minutter.
Han går efter at få sin vilje konstant. Så snart han siger noget, han vil lave eller vil have, og hvis vi siger nej, så flipper han fuldstændig ud og kaster sig på gulvet. Han kan blive ved med at være gal, til han hulker. Hjælper ikke, at vi går hen til ham efter lidt tid, det bliver han nærmest bare mere sur over, og hvis vi holder os væk, fortsætter han.
Desuden er han meget pivet for tiden. Igen er det det med at få sin vilje. Hvis det ikke går efter hans hoved, piver han og beklager sig.
Han kan også være verdens sødeste og skønneste dreng, som krammer og kysser os, men det er frustrerende, når hans humør ikke er godt.
Håber, du kan hjælpe os.
Kærlig hilsen
De frustrerede forældre