Temperament - 2 år, 7 mdr.

11. oktober 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 7 mdr.

Temperament - 2 år, 7 mdr.

Hej Helen

Så har vi brug for lidt hjælp igen. Vores søn har virkelig fundet sit temperament frem og er især i den sidste tid, vi har set meget til det. Faktisk hver eneste dag gør han noget, han ved, han ikke må, og når vi siger nej, griner han bare og bliver ved.

Vi prøver jævnligt med timeout, hvor han sidder i gangen nogle minutter, men det lader ikke til at hjælpe. Vi advarer ham først, at hvis han ikke hører efter, kommer han ud i gangen at sidde, men så er det som om, at han lige vil prøve en ekstra gang for at sikre sig, at vi nu også mener det, vi siger. Når han så kommer ud i gangen, bliver han som regel gal, men vi lader ham siddende i nogle minutter.

Han går ...

Annonce

... efter at få sin vilje konstant. Så snart han siger noget, han vil lave eller vil have, og hvis vi siger nej, så flipper han fuldstændig ud og kaster sig på gulvet. Han kan blive ved med at være gal, til han hulker. Hjælper ikke, at vi går hen til ham efter lidt tid, det bliver han nærmest bare mere sur over, og hvis vi holder os væk, fortsætter han.

Desuden er han meget pivet for tiden. Igen er det det med at få sin vilje. Hvis det ikke går efter hans hoved, piver han og beklager sig.

Han kan også være verdens sødeste og skønneste dreng, som krammer og kysser os, men det er frustrerende, når hans humør ikke er godt.

Håber, du kan hjælpe os.

Kærlig hilsen
De frustrerede forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar omkring min søns sovevaner.

Jeg startede med at skære natamningen helt væk, og så var der kun godnattåren tilbage, den virkede han pludselig ikke så interesseret i så den blev også droppet, og helt uden drama og gråd;-)

Nu kunne jeg så få ham til at falde i søvn uden at være helt tæt på mig, men han ville stadig ikke ned i tremmesengen i vågen tilstand.

Jeg læste så at du havde rådet andre til at tage den ene side af sengen, da nogle børn følte sig indespærret.... og hold da k... det gjorde en forskel!!

Dels falder han i søvn glad og tilfreds i sin egen seng, derudover sover han bedre og længere tid i hans egen seng (han kommer stadig ind til os om natten). Han går oven i købet selv ind og lægger sig i sengen når det er sove tid!

Tak fra Rikke, mor til dreng på 16 måneder