Brev:
Magtkampe eller bare reaktioner på nuværende situation ?
24. august 2009
Alder:
3 år
Magtkampe eller bare reaktioner på nuværende situation ?
..eller måske begge dele ?
Hej Helen..
Vi har lidt issues med vores ældste Niklas, som fylder 3 år i sept...eller nok rettere nogle ting vi tænker lidt over mht hans opførsel lige pt..
Lidt historik er at han sidste mandag startede i vuggestuen efter 5 ugers ferie, der er startet en del nye børn og også lillesøster er startet i samme gruppe som ham selv.
På 3 dage blev han bidt voldsomt 3 gange af en dreng der har været det problem med de sidste 9 mdr..og han har stadig store blå mærker..
Så siden onsdag har han ikke villet afleveres om morgenen, og bliver meget ked af det...det går så hurtigt over men han virker træt og lidt mut får vi at vide..
I den forgangne weekend har hans far været på arbejde og han har savnet ham har jeg kunnet mærke på ham..så han søger hans far samtidig med at han er mere morsyg end han plejer.. lidt forvirrende for os forældre :)
Han har de sidste par uger fået en del flere hysteriske anfald, somregel omk bleskift om aftenen og specielt tandbørstning er et kritisk punkt..han nægter simpelthen at åbne munden..
En masse tvære udbrud med "jeg gider ikke !!" selvom det lyser langt væk at han mener det modsatte.. han tester en del af omk måltider, at han gider ikke at spise..men han kommer somregel til truget når vi ikke gør et nummer ud af hans opførsel..
En lidt træls ting er at han igen er begyndt at daske ud efter os hvis han bliver sur nok.. han slår ikke som sådan, for det ved han godt at han ikke må..
Lidt svært at beskrive så kort, men han er normalt ikke sådan...han virker helt vildt grænsesøgende, samtidig med at han virker som om han har rigtig meget behov for nærkontakt med os..
Lige en note.. vi har haft et rigtig godt forløb omk lillesøsters ankomst, og det eneste tidspunkt vi ser skyggen af jalousi, er hvis han er totalt overkørt..så meget sjældent..
De er rigtig glade for hinanden, og han har snakket meget om at hun nu skulle være "brumbasse" lige som ham...ser ud til at gå rigtig fint..men de sidste par dage hvor han har være lidt ved siden af sig selv, så er der ingen af de andre børn der må snakke med hende..han markerer ret hurtigt, at det altså er hans søster og de skal lade være med at røre hende...
Anyway vi ville bare gerne have lidt input til hvordan vi håndterer det bedst..føler lidt der er mange ting blandet ind over så det er ikke helt klart hvad det skyldes..
Og vi kan sagtens rumme at han bliver gal ;o)
På forhånd tak
Rikke