Brev:
River i hår
23. august 2009
Alder:
10 mdr.
River i hår
Hej Helen.
Jeg har lige et par spørgsmål ang. min dreng på 10½ mdr. ang. hans opførsel over for andre børn.
Han er en rigtig lille krudtugle og der er vældig gang i ham hele dagen. Han kravler lystigt afsted og rejser sig ved alting og går ved hjælp af hans gåvogn. Han elsker at tumle, at få svingture, vendt på hovedet og blive killet osv. Det er rigtig skønt og han er en glad dreng.
Han elsker at være sammen med andre børn, men han er meget voldsom over for dem, han "slår" og dasker dem i ansigtet og river ret hårdt i håret og møffer hen over dem, han gør det ikke i en ond mening, men tror han bare bliver glad og over ivrig for han griner og hviner samtidig med.
Hvordan lærer jeg ham at han ikke må hive i hår og være så voldsom over for andre?
Jeg sidder altid ved siden af ham og klar til at fjerne hans hænder eller tage ham væk når han bliver voldsom og siger til ham at det må han ikke og at han skal være sød ved dem, men han bliver bare ved. Vi tumler tit med ham, for han elsker det og han skraldgriner, men bliver jo så også voldsom over for os, så måske er det en dårlig ide, for hvordan skal han så kunne finde ud af det over for de andre.
Jeg har nu oplevet et par gange at han også kan blive agressiv over for andre børn, specielt to, det er lige som om han har set sig gal på dem og han bliver virkelig sur. Den ene gang fordi den ene tog noget legetøj fra ham, den anden gang ved jeg ikke hvorfor, han blev bare rigtig gal på pigen. Hvordan håndterer jeg det?
Hilsen mig