River i hår

23. august 2009

Kategori:
Alder:
10 mdr.

River i hår

Hej Helen.

Jeg har lige et par spørgsmål ang. min dreng på 10½ mdr. ang. hans opførsel over for andre børn.

Han er en rigtig lille krudtugle og der er vældig gang i ham hele dagen. Han kravler lystigt afsted og rejser sig ved alting og går ved hjælp af hans gåvogn. Han elsker at tumle, at få svingture, vendt på hovedet og blive killet osv. Det er rigtig skønt og han er en glad dreng.

Han elsker at være sammen med andre børn, men han er meget voldsom over for dem, han "slår" og dasker dem i ansigtet og river ret hårdt i håret og møffer hen over dem, han gør det ikke i en ond mening, men tror han bare bliver glad og over ivrig for han griner og hviner samtidig med.

Hvordan lærer jeg ham at han ikke må hive i hår og være så voldsom over ...

Annonce

... for andre?

Jeg sidder altid ved siden af ham og klar til at fjerne hans hænder eller tage ham væk når han bliver voldsom og siger til ham at det må han ikke og at han skal være sød ved dem, men han bliver bare ved. Vi tumler tit med ham, for han elsker det og han skraldgriner, men bliver jo så også voldsom over for os, så måske er det en dårlig ide, for hvordan skal han så kunne finde ud af det over for de andre.

Jeg har nu oplevet et par gange at han også kan blive agressiv over for andre børn, specielt to, det er lige som om han har set sig gal på dem og han bliver virkelig sur. Den ene gang fordi den ene tog noget legetøj fra ham, den anden gang ved jeg ikke hvorfor, han blev bare rigtig gal på pigen. Hvordan håndterer jeg det?

Hilsen mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder