Opdragelse og ikke pille

18. august 2009

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Opdragelse og ikke pille

Hej Helen,

Så er vi på plads det nye sted, og Sofia har klaret det hele rigtig flot. Hun stavrer rundt over det hele på sine små ben, det er herligt at se!

Med mobiliteten kommer så nogle nye udfordringer :) Hvordan kan vi bedst begynde på at lære hende, at visse ting må hun bare ikke røre ved? Hun har især set sig glad på fjernsynet, og vil allerhelst stå lige foran og holde fast i skærmen. Det er vi ikke så glade for, jeg er bange for, at hun simpelthen hiver det ned over sig selv og kommer til skade. Hun griner bare, når jeg siger nej og fjerner hende - hvilket jeg gør 50 tusind gange om dagen - og hun er begyndt at genkende, at der kommer en reaktion hver gang hun ...

Annonce

... går derhen.

Nu har jeg sat sofabordet foran, så hun ikke kan komme til det, så jeg kan få 1/2 time til at pakke en kasse ud og ikke behøver være bange for, at der sker noget mens hun får lov til en gang børnetime. Er det en dum ide at afgrænse hende fysisk fra det hun ikke må, når hun jo alligevel skal lære det?

Og hvad med opdragelse generelt i hendes alder? Hun skal jo lære, at man f.eks. ikke må lege bag bilerne på parkeringspladsen, men kan hun forstå egentlig opdragelse allerede, eller drejer det sig bare om at aflede hendes opmærksomhed og fjerne hende fra situationen?

Jeg glæder mig til at høre fra dig, håber du har haft en god sommer!

Venlig hilsen
Emilie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige