Prøver grænser mod mor og ikke far

10. august 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Prøver grænser mod mor og ikke far

Kære Helen...

Så er det den kære putning der plager os, eller, rettere mig, far har ingen problemer...

Vi har nogle gode putte ritualer synes vi selv og vi gør det nogenlunde på samme måde hver.

Problemet kommer i perioder, Når jeg skal ligge hende i seng om aftenen skal hun altid lave alt muligt andet end at sove, hun skriger når vi børster tænder (fordi hun vil selv, men jeg siger at det først er mor der skal børste og så må Thea bagefter)... Men så kommer sengen, vi læser altid 2-3 bøger hvorefter vi synger godnatsang.. Derefter har hun hendes dunke med vand som hun altid skal have en tår af og så ligger jeg hende og siger hun skal sove, at mor er lige nede i stuen og at jeg passer på hende.

Dette virker i nogle perioder hvor ...

Annonce

... hun fint ligger sig og så sover hun, og det virker stort set altid når det er far, men når hun har sine perioder med mig prøver hun alt for at slippe, hun skriger og hvis det ikke virker siger hun at hun vil slappe af på sofaen (det gik vi med til en enkelt gang, men så hoppede hun bare i sofaen i stedet) :o) hun kalder på mig osv osv..... er det i virkeligheden fordi at hun føler at hun kan strække den længere ved mor og er det fordi jeg ikke virker nok som om at jeg mener hvad jeg siger (synes jeg ellers selv) jeg synes bare det er underligt at det altid er mig hun kun prøver at gøre det ved...

Disse perioder varer nogle uger hvorefter de kan gå fint igen i nogle uger...

Har du nogle tanker omkring dette?

Med venlig hilsen
Nadja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Denne gang skriver jeg bare for at udtrykke min taknemmelighed over det store arbejde du gør for at informere alle os "usikre mødre".

Normalt anser jeg mig selv for at være relativt velinformeret om de emner, der interesserer mig .....- men jeg må indrømme, at det at blive mor har ført en helt uventet usikkerhed med sig.

Når det man ønsker aller mest er at give sit barn den bedste start på livet - og man bare ikke er sikker på, hvad der er det bedste at gøre, er det fantastisk at kunne rådføre sig hos dig.

Jeg har læst stakke af bøger, Sundhedsstyrelsens anbefalinger, diverse artikler og lavet utallige google-søgninger (hvor jeg i øvrigt ofte lander på din side) om børnerelaterede emner - og alligevel bliver jeg tit i tvivl.

Trods mange spørgsmål fra min side svarer du tålmodigt, grundigt og engageret på det hele - og det betyder meget for mig som nybagt mor at få en kommentar med på vejen :-)

Mit medlemskab hos netsundhedsplejerske.dk er en rigtig god investering - og min søn får en mindre bekymret mor med i købet ;-)

God sommer