Brev:
Prøver grænser mod mor og ikke far
10. august 2009
Alder:
2 år, 3 mdr.
Prøver grænser mod mor og ikke far
Kære Helen...
Så er det den kære putning der plager os, eller, rettere mig, far har ingen problemer...
Vi har nogle gode putte ritualer synes vi selv og vi gør det nogenlunde på samme måde hver.
Problemet kommer i perioder, Når jeg skal ligge hende i seng om aftenen skal hun altid lave alt muligt andet end at sove, hun skriger når vi børster tænder (fordi hun vil selv, men jeg siger at det først er mor der skal børste og så må Thea bagefter)... Men så kommer sengen, vi læser altid 2-3 bøger hvorefter vi synger godnatsang.. Derefter har hun hendes dunke med vand som hun altid skal have en tår af og så ligger jeg hende og siger hun skal sove, at mor er lige nede i stuen og at jeg passer på hende.
Dette virker i nogle perioder hvor hun fint ligger sig og så sover hun, og det virker stort set altid når det er far, men når hun har sine perioder med mig prøver hun alt for at slippe, hun skriger og hvis det ikke virker siger hun at hun vil slappe af på sofaen (det gik vi med til en enkelt gang, men så hoppede hun bare i sofaen i stedet) :o) hun kalder på mig osv osv..... er det i virkeligheden fordi at hun føler at hun kan strække den længere ved mor og er det fordi jeg ikke virker nok som om at jeg mener hvad jeg siger (synes jeg ellers selv) jeg synes bare det er underligt at det altid er mig hun kun prøver at gøre det ved...
Disse perioder varer nogle uger hvorefter de kan gå fint igen i nogle uger...
Har du nogle tanker omkring dette?
Med venlig hilsen
Nadja